Skargi, wnioski i petycje z uwzględnieniem kompetencji komisji rady dla tych spraw

Data szkolenia

29-01-2020

Godzina

09:00 - 14:00

Miejsce szkolenia

Opolskie Centrum Demokracji Lokalnej FRDL
ul. Krakowska 51,
Opole,

Cena szkolenia

Cena szkolenia do 22.01. wynosi 335,75 zł

Po 22.01. cena szkolenia wynosi 395,00 zł

Dla drugiej osoby z tej samej Instytucji rabat 10% od ceny netto. W przypadku szkoleń finansowanych ze środków publicznych do ceny szkolenia nie doliczamy VAT. Koszt obejmuje: materiały szkoleniowe, zaświadczenie, przerwy kawowe i lunch. Płatność przelewem, na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia. Rezygnacja musi nastąpić w formie pisemnej lub e-mailem na biuro@opole.frdl.pl najpóźniej na 2 dni robocze przed terminem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów organizacyjnych w wysokości 100%. Opolskie Centrum Demokracji Lokalnej FRDL zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych od OCDL FRDL.

Formularz

O szkoleniu

Adresaci:
– Radni gminni, powiatowi i wojewódzcy,
– Pracownicy urzędów gminy, starostw powiatowych oraz urzędów marszałkowskich obsługujący sprawy skarg, wniosków i petycji.

Korzyści:
Szkolenie ma na celu przybliżyć radnym oraz pracownikom administracji problematykę skarg, wniosków i petycji. W szkoleniu zostaną zaprezentowane m.in. praktyczne kwestie jak odróżnić skargę od wniosku, kompetencje komisji rady do spraw skarg, wniosków i petycji oraz jak przeprowadzić i zakończyć postępowanie skargowe. Poszerzenie wiedzy w zakresie postępowania administracyjnego.

Program:
1.Skarga, wniosek, petycja – omówienie w ogólności tych środków prawnych, wskazanie jak odróżnić np. skargę od wniosku.
2.Komisja skarg, wniosków i petycji – omówienie kompetencji tego organu.
3.Organy właściwe do rozpatrywania skargi – omówienie tych organów oraz sytuacji, kiedy skargę skierowano do niewłaściwego organu.
4.Skarga dotycząca postępowania administracyjnego – omówienie sytuacji, kiedy skarga ma związek z postępowaniem administracyjnym oraz konsekwencji w tym zakresie.
5.Postępowanie skargowe – przedstawienie procedury załatwiania skarg, w tym omówienie kwestii wezwania do usunięcia braków, skarg anonimowych, skarg wysłanych e-mailem, faxem itd.
6.Terminy załatwiania skarg – przedstawienie terminów załatwiania skarg, z uwzględnieniem różnych skarżących i kwestii związanych z tą tematyką.
7.Zakończenie postępowania skargowego – omówienie zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi oraz innego sposobu załatwienia skargi.
8.Wnioski – omówienie postępowania w sprawie wniosku oraz podobieństw i odrębności w stosunku do skarg.
9.Petycje – omówienie tej instytucji i procedury załatwiania petycji.
10.Nadzór i kontrola – omówienie tych instytucji prawnych w zakresie przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków.
11.Nowelizacja dot. skarg i wniosków w zakresie RODO – przedstawienie tego zagadnienia.

Prowadzący: Radca Prawny, wieloletni trener, mający szerokie doświadczenie w administracji publicznej (administracji samorządowej i rządowej) oraz praktykę stosowania prawa w kancelarii prawnej.

Zgłoszenia:
Zgłoszeń można dokonywać poprzez stronę internetową (www.opole.frdl.pl) lub wysyłając do nas wypełniona kartę zgłoszenia mailem (biuro@opole.frdl.pl) najpóźniej do dnia 24 stycznia 2020 r.

Szkolenia realizujemy również w formie zamkniętej na terenie Instytucji lub we wskazanej lokalizacji.
Zapytania prosimy kierować na adres e-mail: biuro@opole.frdl.pl

« All Szkolenia

  • To event minęło.

Skargi, wnioski i petycje z uwzględnieniem kompetencji komisji rady dla tych spraw

Styczeń 29 @ 09:00 - 14:00

Adresaci:
– Radni gminni, powiatowi i wojewódzcy,
– Pracownicy urzędów gminy, starostw powiatowych oraz urzędów marszałkowskich obsługujący sprawy skarg, wniosków i petycji.

Korzyści:
Szkolenie ma na celu przybliżyć radnym oraz pracownikom administracji problematykę skarg, wniosków i petycji. W szkoleniu zostaną zaprezentowane m.in. praktyczne kwestie jak odróżnić skargę od wniosku, kompetencje komisji rady do spraw skarg, wniosków i petycji oraz jak przeprowadzić i zakończyć postępowanie skargowe. Poszerzenie wiedzy w zakresie postępowania administracyjnego.

Program:
1.Skarga, wniosek, petycja – omówienie w ogólności tych środków prawnych, wskazanie jak odróżnić np. skargę od wniosku.
2.Komisja skarg, wniosków i petycji – omówienie kompetencji tego organu.
3.Organy właściwe do rozpatrywania skargi – omówienie tych organów oraz sytuacji, kiedy skargę skierowano do niewłaściwego organu.
4.Skarga dotycząca postępowania administracyjnego – omówienie sytuacji, kiedy skarga ma związek z postępowaniem administracyjnym oraz konsekwencji w tym zakresie.
5.Postępowanie skargowe – przedstawienie procedury załatwiania skarg, w tym omówienie kwestii wezwania do usunięcia braków, skarg anonimowych, skarg wysłanych e-mailem, faxem itd.
6.Terminy załatwiania skarg – przedstawienie terminów załatwiania skarg, z uwzględnieniem różnych skarżących i kwestii związanych z tą tematyką.
7.Zakończenie postępowania skargowego – omówienie zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi oraz innego sposobu załatwienia skargi.
8.Wnioski – omówienie postępowania w sprawie wniosku oraz podobieństw i odrębności w stosunku do skarg.
9.Petycje – omówienie tej instytucji i procedury załatwiania petycji.
10.Nadzór i kontrola – omówienie tych instytucji prawnych w zakresie przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków.
11.Nowelizacja dot. skarg i wniosków w zakresie RODO – przedstawienie tego zagadnienia.

Prowadzący: Radca Prawny, wieloletni trener, mający szerokie doświadczenie w administracji publicznej (administracji samorządowej i rządowej) oraz praktykę stosowania prawa w kancelarii prawnej.

Zgłoszenia:
Zgłoszeń można dokonywać poprzez stronę internetową (www.opole.frdl.pl) lub wysyłając do nas wypełniona kartę zgłoszenia mailem (biuro@opole.frdl.pl) najpóźniej do dnia 24 stycznia 2020 r.

Szkolenia realizujemy również w formie zamkniętej na terenie Instytucji lub we wskazanej lokalizacji.
Zapytania prosimy kierować na adres e-mail: biuro@opole.frdl.pl

Szczegóły

Data:
Styczeń 29
Czas:
09:00 - 14:00
Wydarzenie Categories:
,

Organizator

Opolskie Centrum Demokracji Lokalnej FRDL
Telefon:
(077) 454-48-29
Email:
szkolenia@opole.frdl.pl
Strona internetowa:
http://www.opole.frdl.pl

Miejsce

Opolskie Centrum Demokracji Lokalnej FRDL
ul. Krakowska 51,
Opole,
+ Google Map
Telefon:
77/ 453 68 25