• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Arkusze organizacyjne szkół i przedszkoli 2021/2022 pod kątem optymalnego i oszczędnego planowania

Ważne informacje o szkoleniu

Szczegółowe omówienie przepisów i terminów w zakresie przygotowania arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli. Uczestnicy nabędą umiejętność ułożenia zadań w arkuszu, aby było ono optymalne i oszczędne, zgodne z planem rekrutacji i z zatwierdzonym planem finansowym placówki. Omówienie obszarów ryzyka w arkuszu.

 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Szczegółowe omówienie przepisów i terminów w zakresie przygotowania arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli. Uczestnicy nabędą umiejętność ułożenia zadań w arkuszu, aby było ono optymalne i oszczędne, zgodne z planem rekrutacji i z zatwierdzonym planem finansowym placówki. Omówienie obszarów ryzyka w arkuszu.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Założenia prawne- o czym należy bezwzględnie pamiętać przy konstrukcji arkuszy.
  2. Kiedy rozpocząć układanie organizacji szkolno-przedszkolnej? Harmonogram „odwrócony".
  3. Opinie a zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych:
    • czy dyrektorom przed ostatecznym zatwierdzeniem organizacji wolno samorządowi polecić dokonanie korekty w projekcie arkusza już po wydanych opiniach związków zawodowych i kuratora oświaty?
    • czy kurator może dyrektorom wydać polecenie korekty w projekcie arkusza już po wydanych opiniach związków zawodowych i czy mamy wtedy do czynienia ze zmianą arkusza, czy tylko korektą?
    • czym jest zmiana arkusza organizacyjnego w świetle obowiązujących przepisów?
    • „skuteczne" zatwierdzanie arkusza przez organ prowadzący, czyli osiągnąć cel bez nadmiernej ingerencji w kompetencje dyrektora.
  4. Warsztaty- na arkuszu z danego typu jednostki będziemy układać zadania, by było:
    • zgodnie z przyjętymi przez samorząd priorytetami,
    • zgodnie z przyjętym planem rekrutacji,
    • zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym szkoły/placówki
    • zgodnie z przepisami (omówimy wszystko to, co w arkuszu być powinno),
    • zgodnie z zasadami kontroli zarządczej,
    • optymalnie i oszczędnie.
  5. Czego w arkuszu szukać będzie organ prowadzący?- Czyli jak te dokumenty powinny być analizowane, by zostały dostrzeżone i wyeliminowane wszystkie zbędne wydatki? Uprawnienia samorządu.
  6. Obszary ryzyka w arkuszu- omówienie.
  7. Planowanie pracy nauczycieli w arkuszu - właściwe rozumienie obowiązków, pensum oraz dyscypliny pracy.
  8. Planowanie etatów administracji i obsługi- przykładowe standaryzowanie.
  9. Dlaczego arkuszami i statutami zainteresować mogą się RIO i czego tam będą szukały?
  10. Pytania i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy, organów prowadzących (wydziałów oświaty), dyrektorzy szkół i przedszkoli dyrektorzy pozostałych placówek oświatowych i przedszkoli.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wieloletni praktyk oświatowy w szkolnictwie i samorządzie na stanowiskach kierowniczych, edukator w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, specjalista z zakresu tzw. prawa oświatowego. Autorka licznych publikacji, prelegentka konferencji ogólnopolskich, ekspert w panelach dyskusyjnych na zaproszenie wydawnictw, instytucji, wykładowca współpracująca z publicznymi i niepublicznymi ODN w całym kraju, trener-edukator wspomagający szkoły oraz sieci współpracy, Ekspert z listy MEN (poz.1121). Odznaczona Medalem K.E.N.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 15 marca 2021 r.