• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Postępowanie ze skargami na pracowników jednostek samorządu terytorialnego w praktyce działania urzędów

Cele i korzyści

Zapraszamy Państwa na szkolenie, na którym prowadząca przedstawi zagadnienia prawa pracy, z punktu widzenia administracji jako pracodawcy, dotyczące składania skarg na pracowników w świetle obowiązujących przepisów oraz aktualnego orzecznictwa sądów w tym zakresie.

Celem szkolenia jest uzyskanie niezbędnej wiedzy z zakresu praktycznego stosowania przepisów o odpowiedzialności pracowników w tym regulacji dotyczących nakładania kar porządkowych oraz problematyki skarg wnoszonych na pracowników jst i jednostek podległych.

Na spotkaniu odpowiemy na pytania:

  • jak należy postąpić ze skargami składanymi w formie pisemnej, ustnej a jak postępować z anonimami?
  • kto powinien rozpatrywać skargi na pracownika urzędu, a kto na pracownika jednostki organizacyjnej?
  • jak postąpić w przypadku złożenia ponownej skargi?
  • czy zapisy dotyczące postępowania skargowego należy zamieścić w regulaminie organizacyjnym?
  • w jaki sposób prawidłowo nakładać kary porządkowe?
  • jaka jest odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy?

Szkolenie to: omówienie przykładowych zapisów dotyczących problematyki skarg na pracowników w regulaminach pracy i poznanie aktualnego orzecznictwa sądów powszechnych i administracyjnych z zakresu problematyki szkolenia.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Bezczynność i przewlekłość postępowania administracyjnego a odpowiedzialność porządkowa lub dyscyplinarna pracownika, jeżeli z nieuzasadnionych przyczyn nie załatwił sprawy w terminie lub prowadził postępowanie dłużej niż było to niezbędne do załatwienia sprawy.
  2. Skargi na pracowników urzędów, jednostek organizacyjnych, a tryb skargowy uregulowany w przepisach kpa dotyczącego skarg i wniosków.
  3. Forma skargi: pisemna, ustna, elektroniczna itp.
  4. Anonimy.
  5. Kto jest właściwy do rozpatrzenia skargi na pracownika urzędu, pracownika jednostki organizacyjnej.
  6. Omówienie procedury dotyczącej rozpatrywania skarg.
  7. Ponowna skarga – zasady postępowania.
  8. Uregulowania dotyczące skarg w regulaminie organizacyjnym czy odrębnym zarządzeniu ?
  9. Odpowiedzialność porządkowa pracowników w ramach kodeksu pracy.
  10. Omówienie prawidłowej procedury nakładania kar porządkowych (zawiadomienie, sprzeciw, wysłuchanie, nałożenie kary, odwołanie do sądu).
  11. Zatarcie kary a akta osobowe.
  12. Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy.
  13. Odpowiedzialność pracownika za mienie powierzone pracownikowi.
  14. Zapisy regulaminu pracy – przykłady.
  15. Orzecznictwo sądów powszechnych i administracyjnych.
  16. Pytania i odpowiedzi
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza administracji publicznej, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek podległych, sekretarze, kierownicy wydziałów organizacyjnych, pracownicy kadr, audytorzy wewnętrzni, osoby zainteresowane tematyką szkolenia

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dot. ochrony danych osobowych. Doświadczona trener, prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 15 grudnia 2020 r.