• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Przedawnienie kosztów upomnień i inne zmiany w egzekucji podatków

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

W związku ze zmianami dotyczącymi lipcowej nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji i kolejnymi zmianami obowiązującymi od 20 lutego 2021r. zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego omówione zostaną przepisy z zakresu przedawnienia kosztów upomnień i ich praktyczne stosowanie. Podczas szkolenia ekspert przedstawi również najczęstsze trudności, aktualne orzecznictwo oraz wskaże kolejne, planowane zmiany.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Weryfikacja wiedzy i praktycznych umiejętności w celu prawidłowego stosowania przepisów ustawy o egzekucji administracyjnej po zmianach z lipca 2020 i lutego 2021r., w szczególności regulacji dotyczących upomnień i przedawnienia kosztów upomnień.
  • Omówienie problematyki nowych przesłanek do niepodejmowania egzekucji, nowych regulacji dotyczących wszczęcia postępowania egzekucyjnego, nowych przesłanek wystawienia dalszego tytułu wykonawczego czy istotnej zmiany w zakresie przesłanek niepozwalających na umorzenie postępowania egzekucyjnego, nawet gdy dłużnika dług jest nieściągalny.
  • Nakreślenie zmian, obowiązujących od 2021 roku, dotyczących nowych wzorów upomnień.
  • Wskazanie regulacji dotyczącej współpracy wierzyciela, organu egzekucyjnego i dłużnika.
  • Przedstawienie przepisów przejściowych i wskazanie od kiedy, które regulacje będą stosowane.
  • Przedstawienie aktualnego orzecznictwa z zakresu tematyki szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program

1. Upomnienia - jak sprawdzają się w praktyce upomnienia znowelizowane 30 lipca 2020 r.?

  • Jakie nowe regulacje wejdą w życie 20 lutego 2021 r.? Omówimy nowe wzory upomnień obowiązujące od 20 lutego 2021 r. 
  • Przedawnienie kosztów upomnień-omówimy przesłanki przedawnienia kosztów upomnień? Czy wszystkie „stare” koszty upomnień się przedawniły? Jak liczyć termin przedawnienia kosztów upomnień? Czy i jakie okoliczności przerywają bieg terminu przedawnienia kosztów upomnień? Na konkretnych przykładach nauczymy się obliczać termin przedawnienia kosztów upomnień. Jak w praktyce przedawnić koszty upomnienia? 
  • Co w praktyce oznacza przedawnienie kosztów upomnień? Czy w związku z przedawnieniem kosztów upomnień, musimy je gdzieś odpisać? Kto odpowiada za przedawnienie kosztów upomnień?

2. Jak w praktyce sprawdza się system teleinformatyczny eTW, jako nowe narzędzie do przesyłania tytułów wykonawczych?

  • Czy wszyscy mamy dostęp do systemu teleinformatycznego? Jeśli nie, to dlaczego? Jak prawidłowo uzyskać login i hasło dostępu? 
  • Jak prawidłowo sporządzić i przekazać tytuł wykonawczy, zgodnie z wymaganiami znowelizowanej ustawy? 
  • Jakie dokumenty należy załączyć do tytułu wykonawczego? Co się stanie jeżeli tytuł wykonawczy nie będzie spełniał wymogów znowelizowanej ustawy? Omówimy nowe wzory tytułów wykonawczych.

3. Nowe przesłanki do niepodejmowania egzekucji:

  • Jakie sytuacje usprawiedliwiają niepodejmowanie czynności zmierzających do egzekucji? 
  • Kiedy egzekucja podatków jest obowiązkowa, a kiedy nie? 
  • Co się bardziej opłaca: podjęcie egzekucji czy nieprzystąpienie do niej?
     
zwiń
rozwiń
Adresaci

Skarbnicy, pracownicy organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego, zajmujący się egzekwowaniem i windykacją podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i należności publicznoprawnych, w szczególności osoby zajmujące się windykacją.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk i teoretyk w dziedzinie prawa finansowego, a szczególnie dochodów JST, procedur podatkowych i egzekucji należności na rzecz JST; absolwentka studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, wieloletni redaktor naczelny „Prawa Finansów Publicznych”, konsultant Najwyższej Izby Kontroli Delegatury w Poznaniu, konsultant i wykładowca regionalnych izb obrachunkowych, autor książek min. „Podatki dla gmin i nie tylko”, „Windykacja podatków. Komentarz praktyczny”, „Zaświadczenia”, „Dochodzenie i egzekucja opłaty śmieciowej”, „Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji – praktyka”, współautor książek „Jednostki pomocy społecznej”, „Dotacje z budżetów jednostek samorządu terytorialnego”, „Podatki lokalne 2016” i „Rejestr Należności Publicznoprawnych” oraz publikacji z dziedziny prawa finansowego i procedur podatkowych „Gazety Prawnej”, „Finansów Komunalnych”, „Przeglądu podatków lokalnych i finansów samorządowych”, „Prawa Finansów Publicznych”, biuletynów RIO oraz wydawnictw INFOR, CH Beck i Wolters Kluwer Polska.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 9 marca 2021 r.