• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Raport o stanie zapewnienia dostępności. Obowiązki szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu, którego celem jest przedstawienie wszystkich zagadnień związanych z przygotowaniem Raportu o zapewnieniu dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym minimalnych wymagań dostępności, dostępu alternatywnego, terminu złożenia i zawartości raportu. Wskazanie konkretnych przykładów z praktyki jednostek oświatowych w zakresie zapewnienia dostępności.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznanie uczestników z wymaganiami związanymi z przygotowaniem raportów – definiowanie potrzeb, opisy wymagań, proces przygotowania, składanie skarg na brak dostępności.
  • Przedstawienie sposobu połączenia założeń Raportu z prowadzoną i planowaną działalnością szkoły.
  • Zaprezentowanie możliwości wnioskowania o zapewnienie dostępności architektonicznej i komunikacyjnej przez placówki.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawa prawna obligująca szkoły, przedszkola, placówki oświatowe do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  2. Definicja szczególnych potrzeb – opis konkretnych przypadków.
  3. Opis minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępu osobom ze szczególnymi potrzebami:
    1. dostępność architektoniczna,
    2. dostępność cyfrowa,
    3. dostępność informacyjno-komunikacyjna w powiązaniu z przepisami szczególnymi w w/w zakresach.
  4. Dostęp alternatywny – sytuacje, w których można wprowadzić takie rozwiązanie.
  5. Czy w szkole powołujemy koordynatora do spraw dostępności?
  6. Redagowanie przez szkołę planu działania na rzecz poprawy dostępności - obowiązek, czy przydatna praktyka?
  7. Raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
    1. termin złożenia pierwszego raportu,
    2. zawartość raportu,
    3. wypełnienie formularza raportu udostępnionego przez ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego.
  8. Uwzględnienie dostępności w prowadzonej i planowanej działalności szkoły.
  9. Możliwość złożenia wniosku o zapewnienie przez szkołę dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej przez osoby ze szczególnymi potrzebami.
  10. Skarga na brak dostępności.
  11. Inne zagadnienia bieżące - pytania i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

dyrektorzy i pracownicy odpowiedzialni w placówkach oświatowych za przygotowanie raportów o dostępności.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalistka z zakresu funkcjonowania systemu oświaty oraz przepisów regulujących status nauczycieli oraz pracowników samorządowych; praktyk z kilkunastoletnim stażem pracy na stanowisku kierowniczym w wydziale oświaty urzędu miasta; autorka aktów normatywnych w randze uchwał rady gminy, zarządzeń organu wykonawczego gminy, decyzji administracyjnych; autorka szkoleń z branży oświatowej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 19 marca 2021 r.