• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Sprawozdania finansowe za 2020 r. ze szczególnym uwzględnieniem informacji dodatkowej

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

W związku ze zbliżającym się zamknięciem roku budżetowego 2020, zapraszamy Państwa na szkolenie obejmujące sprawozdania finansowe oraz przygotowanie informacji dodatkowej.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanego szkolenia, w praktyczny, warsztatowy sposób zostanie przekazana wiedza na temat sporządzania sprawozdań finansowych za 2020 r. ze szczególnym uwzględnieniem informacji dodatkowej JST (jednostkowej i zbiorczej) za 2020 r wg. załącznika nr 12 do rozporządzenia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości, wraz z praktycznymi wzorami do stosowania, z objaśnieniami do każdej pozycji informacji oraz w Excelu. Szkolenie stanowi podstawę ujednolicenia zakresu informacji z jednostek podległych i urzędu obsługującego w celu sporządzenia informacji łącznej jst w związku z dostępem do załączonych plików w wersji edytowalnej – w terminie do 30 kwietnia 2021 r. Przyjęcie wzoru informacji będzie stanowiło podstawę jej sporządzenia z roku na rok, przy utrzymaniu ciągłości danych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Omówienie powiązania z bilansem jednostki, ze szczególnym uwzględnieniem środków trwałych, szablonowego zakresu rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu jednostki wg stanu na 31.12.2020r.
  • Zakres tematyczny obejmuje propozycję przyjęcia jednolitego wzoru i zakresu przedmiotowej informacji w celu sporządzenia informacji łącznej przez jst. Dane winny być udokumentowane w ewidencji księgowej każdej jednostki i budżetu, winny dawać podstawę do corocznej weryfikacji stanów na początek i koniec roku. 
  • Omówienie sposobu ujęcia środków trwałych w sprawozdaniach finansowych jednostki z rozwinięciem załącznika Nr 12 do rozporządzenia Informacji dodatkowej wg stanu na 31.12.2020 r.
zwiń
rozwiń
Program

1. Proponowany Wzór informacji dodatkowej w zakresie ustalonym w załączniku nr 12 do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości, które weszło w życie z 1 stycznia 2018 r. - do zastosowania dla celów jednolitej procedury wewnętrznej w Urzędzie obsługującym i jednostkach podległych:

  • zakres poszczególnych pozycji informacji w formie opisowej oraz w programie Excel, dla celów sporządzenia informacji zbiorczej w ujęciu wartościowym (wzór edytowalny w formie elektronicznej do zastosowania na stanowisku pracy, wykorzystany w praktyce do stanu na 31.12.2019 r.).

2. Analiza zakresu poszczególnych pozycji informacji w kontekście obowiązujących przepisów, posiadanych dokumentów źródłowych oraz objaśnień i wykładni Ministerstwa Finansóww przedmiotowym zakresie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:

  • sposób opisu przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, w tym metod wyceny aktywów i pasywów (także amortyzacji) -w poz. I.4,
  • szczegółowy zakres zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, zawierający stan tych aktywów na początek roku obrotowego, zwiększenia i zmniejszenia z tytułu: aktualizacji wartości, nabycia, rozchodu, przemieszczenia wewnętrznego oraz stan końcowy, a dla majątku amortyzowanego, podobne przedstawienie stanów i tytułów zmian dotychczasowej amortyzacji lub umorzenia -w poz. II.1.1-wg proponowanego zestawienia tabelarycznego spełniającego wymogi rozporządzenia,
  • zalecany zakres informacji dodatkowej wg KSR Nr 11-środki trwałe- mający ujawniać dodatkowe informacje o środkach trwałych, które mogą być przydatne użytkownikom sprawozdań finansowych,
  • zbiór wyjaśnień Ministerstwa Finansów w zakresie poszczególnych pozycji informacji dodatkowej z 2019 r. wraz z odniesieniem do poszczególnych poz. informacji dodatkowej oraz wyjaśnień do sprawozdań finansowych.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Skarbnicy JST, główni księgowi obsługujący JST oraz jednostki wykonujące budżet oraz pozostałe służby finansowo - księgowe, pracownicy merytoryczni w zakresie powyższych zagadnień, a także wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Audytor – Certified Government Auditing Professional (CGAP), członek Stowarzyszenia AW IIA Polska, absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie, skarbnik powiatu, wcześniej skarbnik gminy, specjalista z zakresu kontroli finansowej i audytu, długoletni praktyk w zakresie rachunkowości i budżetu jednostek samorządu terytorialnego. Prowadząca szkolenia i webinaria o tematyce rachunkowości budżetowej, finansów publicznych i innych przepisów obowiązujących JST. Współpracuje z Forum Audytorów i Kontrolerów oraz Forum Skarbników.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 22 stycznia 2021 r.