• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Stosowanie nowego JPK VAT. Najczęstsze problemy i nieprawidłowości

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści
  • Wskazanie różnic dla samorządów pomiędzy nową strukturą JPK VAT obowiązująca od 1.10.2020 r. a poprzednią.
  • Wyjaśnienie w kompleksowy i praktyczny sposób zasad prowadzenia ewidencji w nowym systemie JPK VAT z uwzględnieniem regulacji prawnych wynikających z tarczy antykryzysowej.
  • Omówienie kodów i oznaczeń, znaczników literowych, problematyki wystawiania faktur.
  • Objaśnienie zasad wykazywania w ewidencji JPK sprzedaży oraz zakupów podlegających odliczeniu.
  • Przedstawienie obowiązkowych i dobrowolnych danych, wpływających na prawidłowe rozliczenie i przesyłanie danych do Ministerstwa Finansów.
  • Możliwość dyskusji, uzyskania porad i wskazówek dotyczących prawidłowego stosowania nowego JPK VAT w praktyce.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Omówienie różnic dla samorządów, pomiędzy nową strukturą JPK obowiązująca od 1.10.2020r. a wersją, która obowiązywała do 30.09.2020r.
  2. Co gmina/powiat i ich jednostki powinny wprowadzić do ewidencji sprzedaży? Zakres danych ewidencji VAT w części ewidencyjnej sprzedażowej:
    1. podstawa opodatkowania i podatek należny poszczególnych rodzajów transakcji,
    2. dodatkowe kody/oznaczenia identyfikujące poszczególne dostawy i usługi (GTU klasyfikacja branżowa),
    3. dodatkowe kody/oznaczenia identyfikujące powiązania pomiędzy gminami/powiatami a ich spółkami, a także pracownikami,
    4. dodatkowe kody/oznaczenia dla transakcji objętych mechanizmem podzielonej płatności w gminie/powiecie,
    5. faktura do paragonu (ujęcie w ewidencji VAT) wystawione przez jednostkę budżetową,
    6. faktura uproszczona w nowym JPK_VAT (nowe regulacje w specustawie dotyczącej tarczy antykryzysowej),
    7. oznaczenia dowodów sprzedaży (dokument wewnętrzny, faktura do paragonu, dokument z kasy fiskalnej).
  3. Wyjaśnienie znaczników literowych i ich zastosowania u JST jako podatnika: EE, TP, MR_UZ, B_SPV.
  4. Co gmina/powiat i ich jednostki mają wprowadzić do ewidencji zakupu? Zakres danych ewidencji VAT w części ewidencyjnej zakupowej:
    1. wartość netto oraz wysokość podatku naliczonego (zakupy z pełnym oraz ograniczonym prawem do odliczenia, współczynnik, prewspółczynnik oraz korekty roczne),
    2. dodatkowe oznaczenia/kody dowodów nabycia (m.in.: faktura z zapisem, metoda kasowa, dokumenty wewnętrzny, faktura objęta mechanizmem podzielonej płatności).
  5. JPK VAT a obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności (MPP). Jak gmina/powiat ma oznaczać MPP od strony sprzedawcy, a jak od strony nabywcy:
    1. konsekwencje błędnego przygotowania pliku JPK VAT przez JST- autokorekta JPK VAT,
    2. korekta JPK VAT na skutek wezwania z urzędu skarbowego,
    3. zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł po zmianie wynikającej z tarczy antykryzysowej,
    4. odpowiedzialność karnoskarbowa za nierzetelny plik JPK VAT.
  6. Jak gmina/powiat ma ujmować faktury korygujące, refaktury i faktury zaliczkowe w nowym JPK VAT?
  7. Co z jednostkami budżetowymi nie podlegającymi pod centralizację w zakresie obowiązków z tytułu podatku VAT?
  8. Dyskusja.
zwiń
rozwiń
Adresaci

skarbnicy, księgowi, kierownicy jednostek, osoby zainteresowane ww. tematem.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor nauk ekonomicznych, doradca podatkowy z ponad 12 letnią praktyką w zakresie audytów podatkowych i księgowych, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, współpracuje z firmami audytorskimi, doświadczony wykładowca akademicki i trener.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 10 grudnia 2020 r.