• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Cele i korzyści
  • Omówione zostaną również najnowsze zmiany w zakresie sprzedaży alkoholu (tzw. „ustawa o małpkach”, projekt ustawy o internetowej sprzedaży alkoholu).
  • Szkolenie rozwiąże wiele wątpliwości natury interpretacyjnej, które pojawiają się w trakcie stosowania przepisów ustawy.
  • Zapoznanie z przepisami w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu oraz poza miejscem sprzedaży, jako zadania należącego do gmin, w szczególności z nowymi obowiązkami gmin w zakresie regulacji sprzedaży alkoholu, nałożonymi nowelizacją z 10 stycznia 2018 r., a także innymi przepisami.
  • Omówienie procedury wydawania i cofania zezwoleń, problematyki naliczania opłat oraz najnowszego orzecznictwa.
  • Omówienie najczęstszych przypadków, na jakie urzędnicy napotykają w codziennej pracy, dotyczących wydawania zezwoleń i pobierania opłat.
  • Przedstawienie zasad przeprowadzania kontroli punktów sprzedaży alkoholu, w tym kontrola oświadczeń o wartości sprzedaży alkoholu.
zwiń
rozwiń
Program

1. Podstawy prawne problematyki zezwoleń na sprzedaż alkoholu: ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, uchwały rady gminy: limitowa i zasady usytuowania.
2. Procedura wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych: dokumenty wymagane przy złożeniu wniosku (w tym: rodzaje tytułów prawnych, Sanepid – decyzja czy zaświadczenie), procedura administracyjna, limit i zasady usytuowania – jak je badać, uzyskanie opinii gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
3. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu w związku z epidemią koronawirusa.
4. Nowelizacja KPA i praktyczne zastosowanie nowych rozwiązań podczas wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu – nowe obowiązki urzędu, zmiany w dokumentach urzędowych.

5. Nowelizacja ustawy z 10 stycznia 2018 r. – między innymi nowe obowiązki rad gmin w zakresie uchwał dot. sprzedaży alkoholu.
6. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych a obowiązki wynikające z RODO.
7. Ustawa z 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i jej wpływ na zezwolenia na sprzedaż alkoholu.
8. Ustawa z 14 lutego 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów (tzw. „ustawa o małpkach”) wejście w życie 1 stycznia 2020 r.
9. Projekt ustawy o możliwości prowadzenia sprzedaży alkoholu za pośrednictwem internetu.
10. Pobieranie opłat za korzystanie z zezwoleń na obrót alkoholem. Jak prawidłowo naliczyć wysokość opłaty i dokonać podziału na raty, zwrot opłaty.
11. Inne rodzaje zezwoleń na sprzedaż alkoholu: jednorazowe, cateringowe, na wyprzedaż, sprzedaż przez internet.
12. Cofanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu: przesłanki do wszczęcia, procedura cofania, orzecznictwo.
13. Warunki sprzedaży alkoholu i ich przestrzeganie przez przedsiębiorców. Działalność tzw. ogródków piwnych w świetle obowiązującego prawa.
14. Inne rodzaje postępowań dot. zezwoleń: Jak wygasić zezwolenia, jak dokonać zmiany w zezwoleniu.
15. Kontrole punktów sprzedaży alkoholu w świetle ustawy. Prawo przedsiębiorców: wymagane dokumenty, prawa i obowiązki przedsiębiorców, tryb i przebieg kontroli, kontrola oświadczeń.
16. Dyskusja, wymiana doświadczeń.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Urzędnicy gminni oraz członkowie gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, Kierownik Referatu Obrotu Napojami Alkoholowymi Urzędu Miasta Krakowa, Wiceprzewodniczący Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Krakowie i pełnomocnik sądowy Komisji.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 27 listopada 2020 r.