• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Inwentaryzacja za 2021 rok w jednostkach sektora finansów publicznych. Nieprawidłowości w trakcie realizacji czynności inwentaryzacyjnych

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego w praktyczny sposób zostanie przekazana wiedza z prezentacją zagadnień dotyczących procesu prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji ze szczególnym uwzględnieniem pojawiających się nieprawidłowości w toku czynności inwentaryzacyjnych. Szkolenie prowadzone będzie przez cenionego specjalistę i eksperta w zakresie finansów publicznych doradzającego praktyczne i wskazującego na sprawdzone rozwiązania.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznanie się z wieloma praktycznymi aspektami dotyczącymi procesu inwentaryzacji pod kątem najczęściej występujących nieprawidłowości w celu ich uniknięcia.
  • Omówienie nieprawidłowości w prowadzeniu procesu inwentaryzacji.
  • Nabycie praktycznej wiedzy niezbędnej do prawidłowego wypełniania nałożonych obowiązków.
  • Dodatkowo uczestnicy będą mogli na bieżąco wyjaśniać swoje problemy dotyczące tematyki szkolenia oraz będą mieli możliwość konsultacji podczas szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Pojęcie, metody i rodzaje inwentaryzacji - gdzie jednostki robią błędy.
  2. Osoby uczestniczące – od kierownika do członka zespołu spisowego – kto i w jakim zakresie, w tym kwestie braków kadrowych (małe jednostki).
  3. Odpowiedzialność materialna – gdzie są problemy.
  4. Środki trwałe – co jest a co nie jest i jak inwentaryzować.
  5. Wartości niematerialne i prawne – co jest i jak inwentaryzować.
  6. Materiały w tym wyposażenie – problem wyposażenia (raz jest jak środek trwały a raz jak materiał o charakterze środka trwałego).
  7. Kasa oraz magazyn – gdzie są błędy (kasa wieloosobowa w jednym pomieszczeniu czy dwóch magazynierów na jednym magazynie).
  8. Spis z natury przy wykorzystaniu systemów informatycznych – gdzie są błędy.
  9. Teren strzeżony i „teren strzeżony – kiedy weryfikacja i polityka rachunkowości – nieprawidłowości.
  10. Jak uniknąć nieprawidłowości w inwentaryzacji – zakres uproszczeń oraz zapisy w instrukcji inwentaryzacyjnej (problem CUW).
  11. Inwentaryzacja – GKO a zbiory biblioteczne (czy skontrum zastępuję inwentaryzację w rozumieniu ustawy o rachunkowości – wyjaśnienia).
  12. Inwentaryzacja w drodze uzyskania sald – salda zerowe oraz błędy w dokumentacji – brak inwentaryzacji pewnych aktywów.
  13. Inwentaryzacja drogą weryfikacji – wady w dokumentacji.
  14. COVID a kwestie organizacyjne – jak udokumentować pewne rozwiązania.
  15. Pytania i dyskusja.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, główni księgowi, skarbnicy, przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej, pracownicy powołanych do zespołów spisowych, kontrolerzy spisowi, informatycy, osoby materialnie odpowiedzialne i inne uczestniczące w procesie inwentaryzacji; pracownicy urzędów, szkół i przedszkoli, jednostek obsługujących i objętych wspólną obsługą, jednostek pomocy społecznej, zakładów budżetowych, samorządowych instytucji kultury, a także kontrolerzy wewnętrzni oraz audytorzy.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalista w zakresie finansów publicznych. Współpracownik jednostek samorządu terytorialnego w zakresie kontroli finansowej i wewnętrznej. Były inspektor kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Specjalizuje się w zagadnieniach prawno - finansowych jednostek sektora finansów publicznych. Prowadził zajęcia m. in. dla: Ministerstw, Urzędów Marszałkowskich oraz innych państwowych i samorządowych jednostek budżetowych. Stały współpracownik FRDL. 

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 12 listopada 2021 r.