• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kontrola gospodarki finansowej, rachunkowości i sprawozdawczości w jst i ich jednostkach organizacyjnych

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego przeanalizujemy zagadnienia z zakresu gospodarki finansowej, zasad rachunkowości i sprawozdawczości w jsfp, w szczególności w zakresie najczęściej stwierdzanych nieprawidłowości podczas kontroli w tym zakresie. Wskażemy praktyczne rozwiązania problemów dotyczących polityki rachunkowości oraz szczególnych zasad rachunkowości. Zapoznamy uczestników z zagadnieniami związanymi z prawidłowym postępowaniem w zakresie ewidencji kontroli dochodów budżetowych. Prowadząca, ceniona specjalistka i ekspert odpowie na pytania związane z prowadzeniem kontroli ewidencji dochodów i ich egzekucji, a także kontroli z zakresu sprawozdawczości budżetowej i finansowej.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przedstawienie aktualnych zagadnień w zakresie zasad rachunkowości i systemu sprawozdawczości jst.
  • Zdobycie wiedzy z zakresu praktycznych założeń i rozwiązań ewidencyjnych, a także sprawozdawczych rachunkowości, typowych dla jednostek samorządu terytorialnego.
  • Wskazanie praktycznych rozwiązań problematycznych kwestii związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych.
  • Poznanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości z zakresu gospodarki finansowej, rachunkowości i sprawozdawczości.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Zasady gospodarki finansowej – plany finansowe i ich zmiany, w tym zadania zlecone, upoważnienia do zaciągania zobowiązań, najczęściej występujące nieprawidłowości.
  2. Polityka rachunkowości w jednostkach i zasady odpowiedzialności za rachunkowość.
  3. Zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  4. Kontrola gospodarki finansowej – ustalenie odpowiedzialności oraz skutków nieprawidłowości, najczęściej występujące błędy. Szczególne zasady kontroli.
  5. Wspólna obsługa administracyjna, finansowa i księgowa jednostek – bieżące problemy.
  6. Zaciąganie zobowiązań.
  7. Wydatkowanie środków publicznych.
  8. Ewidencja dochodów budżetowych, ich egzekucja, kontrola i prezentacja w sprawozdaniach – wybrane problemy kontrolne.
  9. Rozliczanie, ewidencja i prezentacja w sprawozdaniach dochodów z zadań zleconych.
  10. Ewidencja kosztów, wydatków, zaangażowania i zasady funkcjonowania kont rozrachunkowych.
  11. Środki trwałe, ewidencja syntetyczna i analityczna środków trwałych.
  12. Wyjaśnienia dotyczące rachunkowości budżetowej.
  13. Wyniki kontroli prowadzonych w jst.
  14. Problemy związane z kontrolą sprawozdawczości budżetowej i finansowej – terminowość i prawidłowość.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Skarbnicy, osoby odpowiedzialne za kontrolę finansową w jst i jednostkach organizacyjnych, pracownicy działów finansowych, finansowo- księgowych w jst i jednostkach podległych oraz wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Naczelnik Wydziału Kontroli Gospodarki Finansowej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach, doświadczony i ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 10 lutego 2023 r.