• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowe zasady działania Funduszu Sołeckiego od 1 stycznia 2022 roku po zmianach przepisów oraz nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Planowanie, wykonywanie i nieprawidłowości funduszu sołeckiego w przykładach

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego w praktyczny sposób zostanie przekazana wiedza dotycząca zagadnień związanych z realizacją różnorodnych przedsięwzięć w ramach Funduszu Sołeckiego. Zagadnienia omawiane będą ze szczególnym uwzględnieniem planowania i wykonywania zadań oraz dokonywania wydatków i realizacji ewentualnych dochodów na efekcie powstałym w skutek realizacji danego przedsięwzięcia. Podczas zajęć zwrócimy uwagę na pojawiajcie się nieprawidłowości rozliczeń funduszu sołeckiego. Szkolenie prowadzone będzie przez cenionego specjalistę i eksperta w zakresie finansów publicznych doradzającego praktyczne i wskazującego na sprawdzone rozwiązania.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Przedstawienie popranego identyfikowania zdarzeń związanych z funkcjonowaniem funduszu na płaszczyźnie klasyfikacji budżetowej oraz sprawozdawczości.

• Omówienie sposobu rozliczania przedsięwzięcia, realizacja wspólnego przedsięwzięcia – zasady rozliczeń.

• Poznanie prawidłowego opisu dokumentacji.

• Przedstawienie pułapki klasyfikacji budżetowej przy rozliczaniu przedsięwzięć sołeckich.

• Omówienie nieprawidłowości w prowadzeniu rozliczeń przy realizacji zadań w ramach funduszu sołeckiego.

• Dodatkowo uczestnicy będą mogli na bieżąco wyjaśniać swoje problemy dotyczące tematyki szkolenia oraz będą mieli możliwość konsultacji podczas szkolenia.

zwiń
rozwiń
Program

1. Modyfikacja zakresu przedsięwzięcia w ramach funduszu sołeckiego – zakres zadaniowy.

2. Przedsięwzięcia:

a) będące usługę publiczną,

b) nie będące usługą publiczną,

c) o charakterze mieszanym.

3. Obowiązek rozdzielania kosztów przedsięwzięcia na koszty bezpośrednie oraz pośrednie – podział kosztów.

4. Koszty sołectwa, koszty jednostki organizacyjnej gminy – zakres przyporządkowania oraz rozliczenie przy realizacji przedsięwzięcia.

5. Koszty pracowników jednostki organizacyjnej w związku z realizacją danego przedsięwzięcia.

6. Przedsięwzięcia wspólne:

a) będące usługę publiczną,

b) nie będące usługą publiczną,

c) o charakterze mieszanym.

7. Zasady przypisywania przedsięwzięć do zmienionej klasyfikacji budżetowej.

8. Dochody budżetowe związane z sołeckim przedsięwzięciem.

9. Pułapki klasyfikacji budżetowej przy rozliczaniu przedsięwzięć sołeckich.

10. Nieprawidłowości w prowadzeniu rozliczeń przedsięwzięć realizowanych w ramach funduszu sołeckiego.

11. Dokumentacja związana z funduszem sołeckim – nieprawidłowości w przykładach.

12. Pytania i dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Główni księgowi, pracownicy pionów finansowo-księgowych odpowiedzialnych za prowadzenie rozliczeń, sporządzania sprawozdań w zakresie objętym niniejszym szkoleniem.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalista w zakresie finansów publicznych. Współpracownik jednostek samorządu terytorialnego w zakresie kontroli finansowej i wewnętrznej. Były inspektor kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Specjalizuje się w zagadnieniach prawno - finansowych jednostek sektora finansów publicznych. Prowadził zajęcia m. in. dla: Ministerstw, Urzędów Marszałkowskich oraz innych państwowych i samorządowych jednostek budżetowych. Stały współpracownik FRDL.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 22 listopada 2021 r.