• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowa aplikacja CEIDG i nowy formularz CEIDG-1. Konstytucja Biznesu, Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej, Zadania gmin w ramach CEIDG

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu z zakresu nowej aplikacji CEIDG oraz nowego formularza CEIDG-1. Podczas zajęć prowadzący wyjaśni praktyczne aspekty funkcjonowania aplikacji, omówi najczęściej pojawiające się błędy i niejasności dotyczące realizacji obowiązków wynikających z realizacji przez gminy zadań w ramach CEIDG. Szkolenie poprowadzi, trener z wieloletnim doświadczeniem, praktyk, wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznanie pracowników gmin realizujących zadania w ramach CEIDG z procedurami oraz obowiązkami zdefiniowanymi w przepisach „Konstytucji Biznesu”, nowymi regulacjami prawnymi dotyczącymi sukcesji przedsiębiorstwa osoby fizycznej oraz ze zmianami w funkcjonowaniu CEIDG.
  • Omówienie zagadnień związanych z wpisem do CEIDG w zakresie danych zarządcy sukcesyjnego, dokonywaniem zgłoszeń do ZUS, w sytuacji rejestracji działalności, zmianą danych, zawieszeniem, wznowieniem, zaprzestaniem działalności gospodarczej.
  • Zdobycie wiedzy na temat zasad przy zawieszaniu, wznawianiu i zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej, zgłaszania zmian danych wpisywanych do CEIDG oraz udostępniania w CEIDG informacji o udzielonych przez przedsiębiorców pełnomocnictwach oraz ustanowionych prokurentach.
  • Przybliżenie aspektów związanych z praktycznym stosowaniem przepisów, zdobycie porad i wskazówek dotyczących stosowania przepisów o CEIDG w praktyce. Podczas szkolenia zapewnimy możliwość konsultacji kwestii problemowych.
zwiń
rozwiń
Program

1. Zadania gmin w ramach CEIDG na podstawie ustaw: Prawo przedsiębiorców, ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla przedsiębiorcy, ustawy o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP.
2. Nowa aplikacja oraz zmiany w obsłudze CEIDG przez urzędników i przedsiębiorców. Nowy formularz CEIDG-1.
3. Działalność nierejestrowa. Ulga na start.
4. Dane ewidencyjne przedsiębiorcy i dane informacyjne o przedsiębiorcy. Dane adresowe wpisywane do CEIDG.
5. Zasady przy zawieszaniu, wznawianiu i zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
6. Zasady zgłaszania zmian danych wpisywanych do CEIDG.
7. Udostępnianie w CEIDG informacji o udzielonych przez przedsiębiorców pełnomocnictwach oraz ustanowionych prokurentach.
8. Zgłaszanie informacji o niepodjęciu działalności gospodarczej. Zmiana wpisu wykreślonego.
9. Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej. Powołanie zarządcy sukcesyjnego przez przedsiębiorcę, powołanie zarządcy sukcesyjnego po śmierci przedsiębiorcy.
10. Wpis do CEIDG w zakresie danych zarządcy sukcesyjnego.
11. Ujawnianie informacji w CEIDG, związanych z wygaśnięciem zarządu sukcesyjnego.
12. Weryfikacja dokumentów potwierdzających status cudzoziemców w odniesieniu do przesłanek zawartych w ustawie o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP.
13. Przesłanki niepoprawności wniosków, wezwania do skorygowania lub uzupełnienia wniosku.
14. Informacje wpisywane do CEIDG z urzędu. Sprostowanie wpisu w CEIDG.
15. Wpisy podlegające wykreśleniu z urzędu, wpisy podlegające wykreśleniu w drodze czynności materialno-technicznej.
16. Wprowadzanie do CEIDG informacji o prowadzeniu działalności gospodarczej wykonywanej w różnych formach (indywidualnie i w ramach spółek cywilnych).
17. Przyjmowanie wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy urzędów gmin i miast, zajmujący się ewidencją działalności gospodarczej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert z doświadczony ekspert, praktyk, od 15 lat zajmuje się tematyką dotyczącą ewidencji działalności gospodarczej. Obecnie kierownik referatu informacji i obsługi przedsiębiorców Urzędu Miasta. Od ponad 10 lat przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń związanych z tematyką Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 17 stycznia 2022 r.