• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

System ocen pracowniczych. Regulamin, kryteria ocen, arkusze systemu. Profesjonalne przeprowadzenie oceny okresowej oraz udzielanie informacji zwrotnych pracownikom

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na dwudniowe szkolenie na którym uczestnicy zapoznają się z procedurą przeprowadzania ocen pracowniczych, poszerzą swoją wiedzę rozumienia oceny pracowniczej jako narzędzia służącego wspieraniu rozwoju pracowników, monitorowania postępów ich pracy oraz motywowania do efektywniejszej pracy. Poznają narzędzia komunikacji służące udzielaniu konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom. Spotkanie w przystępny i prosty sposób pozwali zrozumieć mechanizmy rządzące zagadnieniami dotyczącymi właściwego prowadzenia systemu ocen okresowych w Urzędzie. Ponadto dla uczestnika szkolenia, wartością dodaną jest zrozumienie całego procesu zarzadzania procesem oceny pracowniczej oraz płynące z niego korzyści dla szefów jak ich podwładnych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • uczestnicy szkolenia poznają narzędzia służące do wprowadzenia w swoich instytucjach zintegrowanego systemu ocen pracowniczych,
  • uczestnicy szkolenia poznają najważniejsze zasady dotyczące projektowania regulaminów, kryteriów oraz arkuszy ocen,
  • uczestnicy szkolenia poznają narzędzia komunikacyjne służące udzielaniu profesjonalnej informacji zwrotnej pracownikom.
  • spotkanie ułatwia zrozumieć istotę systemu oceny okresowej w firmie.
  • program oraz materiały oparte są o praktyczne i sprawdzone rozwiązania, które z łatwością można zaadoptować do potrzeb swojej jednostki,
  • osoby biorące udział w zajęciach zdobędą praktyczne umiejętności z zakresu komunikacji, a także prowadzenia oceny pracownika w właściwy sposób.
zwiń
rozwiń
Program

DZIEN 1 25.03.2021 r.

MODUŁ I – WPROWADZENIE:

  1. Cele i znaczenie funkcjonowania w urzędzie systemu ocen pracowniczych.

MODUŁ II – SYSTEMY OCEN PRACOWNICZYCH:

  1. Podstawa prawna – zapisy Ustawy o pracownikach samorządowych dot. ocen okresowych – częstotliwość oceny, osoba dokonująca oceny, procedura odwoławcza, konsekwencje negatywnej oceny okresowej.
  2. Przegląd najczęściej stosowanych w praktyce systemów ocen pracowniczych – studia przypadków.
  3. Podstawowe zasady projektowania systemu ocen pracowniczych.
  4. Zasady tworzenia regulaminu systemu ocen pracowniczych.
  5. Zasady tworzenia i doboru kryteriów oceny w systemie ocen pracowniczych.
  6. Studium przypadku – przykładowy regulamin, kryteria ocen, arkusze oceny.
  7. Najczęściej popełniane błędy przy projektowaniu systemu ocen pracowniczych.
  8. Case studies – przykłady dobrych praktyk.

DZIEŃ 2 26.03.2021 r.

MODUŁ III – OCENA OKRESOWA PRACOWNIKÓW ORAZ BIEŻĄCA INFORMACJA ZWROTNA:

  1. Rodzaje i płaszczyzny komunikacji wewnętrznej w urzędzie.
  2. Podstawowe zasady przekazywania informacji zwrotnej.
  3. Bariery komunikacyjne.
  4. Podstawowe zasady przeprowadzania oceny okresowej pracowników – HR w służbie oceny okresowej.
  5. Narzędzia komunikacyjne wspomagające proces udzielania informacji zwrotnych pracownikom (model FUKO, model trójwarstwowej kanapki, analiza transakcyjna Ericha Berne'a).
  6. Coachingowe metody prowadzenia rozmowy przełożony-podwładny.
  7. Rozwojowa funkcja oceny pracowniczej.
  8. Case studies – przykłady dobrych praktyk.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza Jednostek Samorządu Terytorialnego, osoby odpowiadające za politykę kadrową w jst, osoby przeprowadzające proces oceny okresowej pracowników samorządowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzących
  1. Trener i doradca, HR Business Partner, właściciel firmy szkoleniowej. Posiada 12-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Ponad 10 000 godzin spędzonych w salach szkoleniowych. Nauczyciel akademicki. Autor kilkunastu systemów ocen pracowniczych. W pracy dydaktycznej wykorzystuje głównie metody warsztatowe i studia przypadków. Od 10 lat zajmuje się projektowaniem wrażeń klientów. Jest przekonany, że każdą wiedzę można przekazać w sposób przystępny i zrozumiały.
  2. Psycholog, coach, trener z 15-letnim doświadczeniem. Absolwentka psychologii ze specjalnością psychologia pracy, organizacji i zarządzania; pedagogiki i pracy socjalnej. Ukończyła Szkołę Coachingu w Instytucie Rozwoju Biznesu. Jest certyfikowanym coachem „The Practicioner Coach Diploma”, akredytowanym przez Noble Manhattan Coaching oraz International Institut of Coaching and Mentoring. Posiada certyfikat Zarządzanie projektami PRINCE2 na poziomie Foundation. Nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu i ŁWSH w Żarach. Tworzy gry szkoleniowe rozwijające kompetencje miękkie oparte na wiedzy z zakresu psychologii i wykorzystuje je podczas szkoleń. 
zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 22 marca 2021 r.