• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Aktywa trwałe w podmiocie leczniczym - praktyczne aspekty prowadzenia gospodarki majątkowej

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie skierowane, podczas którego omówimy wymogi w zakresie prowadzenia gospodarki majątkiem w podmiocie leczniczym. Prowadząca przedstawi przykłady regulacji wewnętrznych związanych z ewidencją i amortyzacją majątku, procedury, instrukcje i narzędzia niezbędne w pracy księgowych, działów technicznych, kierowników oraz wskaże obowiązujące standardy rachunkowości i możliwości ich zastosowania w jednostce pod katem prowadzenia gospodarki majątkowej. Podkreślimy także wpływ przyjętych zasad prowadzenia gospodarki majątkowej na wynik finansowy oraz rzetelny obraz aktywów w rocznym sprawozdaniu finansowym.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznanie z formalnymi wymogami w zakresie prowadzenia gospodarki majątkiem w podmiocie leczniczym.
  • Wskazanie możliwości optymalizacji procesów i metod ewidencji oraz amortyzacji składników majątku.
  • Omówienie case study i uzyskanie praktycznych informacji oraz wzorów dokumentów.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Formalne aspekty gospodarki majątkowej:
    • definicje majątkowe wynikające z ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych,
    • amortyzacja bilansowa i podatkowa: zasady, różnice, ewidencja,
    • Klasyfikacja Środków Trwałych,
    • Krajowe Standardy Rachunkowości (KSR 5 „Leasing, najem i dzierżawa”, KSR 11 „Środki trwałe”).
  2. Wewnętrzne regulacje jednostki w zakresie gospodarki majątkowej:
    • polityka rachunkowości,
    • ewidencja majątkowa i dokumentacja operacji związanych z majątkiem,
    • kompetencje podmiotu tworzącego w zakresie gospodarowania majątkiem (umowa użyczenia, uchwała w sprawie zasad gospodarowania majątkiem).
  3. Wybrane zagadnienia CASE STUDY:
    • środek trwały w budowie – zaniechanie inwestycji – postępowanie, dokumentacja, ewidencja księgowa i prezentacja w rocznym sprawozdaniu finansowym,
    • dostosowanie oddziału szpitalnego do wymogów Rozporządzenia MZ w sprawie wymogów dla pomieszczeń podmiotu leczniczego – remont czy ulepszenie środka trwałego?
    • amortyzacja jednorazowa czy liniowa – jak ustalić optymalną wartość środka trwałego w jednostce?
    • drukarki, głowice USG, inne części / elementy składowe, dodatkowe czy peryferyjne - zasady ewidencji i amortyzacji,
    • dzierżawa czy leasing finansowy?
  4. Dotacje celowe na inwestycje i zakup środków trwałych:
    • zasady udzielania dotacji przez podmiot tworzący,
    • współczynnik finansowania dotacji,
    • ewidencja dotowanych składników majątku,
    • wpływ dotacji na wynik finansowy jednostki i bilans.
  5. Inwentaryzacja majątku:
    • inwentaryzacja środków trwałych według KSR nr 11,
    • zalecenia KSR w sprawie inwentaryzacji,
    • inwentaryzacja WNiP,
    • wewnętrzne procedury jednostki (instrukcja inwentaryzacyjna).
  6. Prezentacja majątku rzeczowego w rocznym sprawozdaniu finansowym:
    • środki trwałe – podział na kategorie bilansowe według grup KŚT,
    • środki trwałe w budowie – jak długo środek trwały może być „w budowie”? Jakie elementy procesu inwestycyjnego będą kształtować jego wartość?
    • środki trwałe obce.
  7. Konsultacje w zakresie tematyki szkolenia.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy działów technicznych, finansowo-księgowych i odpowiedzialnych za politykę majątkową w podmiotach leczniczych – spzozach i spółkach, kierownicy komórek organizacyjnych i inne osoby materialnie odpowiedzialne za majątek rzeczowy podmiotu leczniczego, główni księgowi, dyrektorzy finansowi, kontrolerzy i audytorzy podmiotu tworzącego oraz inne osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony pracownik administracji samorządowej i państwowej, główny księgowy i menedżer w publicznych podmiotach leczniczych, posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów, aktywny członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, doktorantka Szkoły Głównej Handlowej, wykładowca i autor publikacji w zakresie finansów publicznych i zarządzania w ochronie zdrowia.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 20 kwietnia 2022 r.