1. Obowiązujące terminy a odwrócony harmonogram.
2. Opinie do aneksów- obowiązkowo należy o nie wystąpić, ale czy są dla dyrektora wiążące?
- związki zawodowe- czym w aneksach zainteresują się te podmioty i co z tego wynika dla dyrektora?
- kurator oświaty- sprawdza jedynie legalność zapisów w aneksach, czyli czym musi, a czym nie musi przejąć się dyrektor?
- organ prowadzący- najważniejsza strona w procesie organizacji jednostki oświatowej, a zatem jakie zadanie stoi przed nim i jakie czynności podejmie, zanim zatwierdzi aneks?
3. Aneksy przedszkola- po kolei o zmianach- skąd wynikają, jaką formułę przybrać muszą, czyli jak sformułować technicznie takie aneksy i jak tam te wszystkie zmiany zapisać?
4. Aneksy szkoły- po kolei o zmianach- skąd wynikają, jaką formułę przybrać muszą, czyli jak sformułować technicznie takie aneksy i jak tam te wszystkie zmiany zapisać?
5. Aneksy placówek- po kolei o zmianach- skąd wynikają, jaką formułę przybrać muszą, czyli jak sformułować technicznie takie aneksy i jak tam te wszystkie zmiany zapisać?
6. Kiedy należy przygotować aneks do arkusza, a kiedy sobie odpuścić?
7. A teraz o pieniądzu w aneksach- nieco ograniczona kompetencja dyrektorów. Są zadania, na które środki finansowe muszą się znaleźć, ale są też takie zadania, które wymagają jedynie fachowej organizacji, umiaru, a czasem zdrowego rozsądku:
- lawinowo rosnąca pomoc psychologiczno-pedagogiczna- czy zalecenia z opinii i orzeczeń należy stosować bezkrytycznie? Gdzie postawić granice, by nie wywrócić budżetu samorządu, a pomóc dziecku?
- praca z uczniem uzdolnionym jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej a koło zainteresowań- czy oby jest to tożsame? Które będą w aneksach?
- zajęcia edukacyjne dodatkowe a koła zainteresowań- poznamy różnice, bo to na pewno nie to samo. Które mają tytuł prawny do sfinansowania? Które będą w aneksach?
- godzina z ustawowej puli godzin dyrektora a koła zainteresowań- limity, a realne potrzeby uczniów. Ile godzin zapiszemy w aneksie, by zapłacić za wykonaną pracę?
8. Arkusze i ich aneksy to nie „beczka bez dnia”, tu stawiamy granice.
Powiążemy ww. punkty programu 8 a-d z art. 42.ust.7a ustawy KN, w kontekście wykonywania art. 42. ust. 1 i ust. 2 ustawy KN-dlaczego? Dlatego, że trzeba mieć świadomość tego, czym jest arkusz organizacyjny i jego aneksy, by stanowił podstawę do rozliczania (wynagradzania) czasu pracy nauczyciela.
9. Finansowe „miny” w aneksach- zajęcia rewalidacyjne, wwrd, zajęcia z podziałem na grupy, w tym te zawodowe (uwaga szczególnie na te niepotrzebne podziały), edukacja łączona, zajęcia wspomagające po zdalnym nauczaniu, inne.
10. Zmiany w zatrudnieniu nauczycieli – kilka uwag, by wzrost w zatrudnianiu i organizacji etatów nie oznaczał kolejnego wydatku. Wypunktujemy, co jeszcze można zrobić w aneksach.
11. Wpływ aneksów na subwencję- zbliża się 30.09 i na co zwrócić uwagę- pokażemy, policzymy, przygotujemy podłoże na przyszłoroczny budżet.
12. A teraz podyskutujmy, podzielmy się swoim doświadczeniem, podsumujmy.
13. Dodatkowo- czego w arkuszach, aneksach i statutach będzie szukała RIO?
Oświata