• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Audyt dostępności w instytucji. Jak uniknąć błędów i nieprawidłowości?

online

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego przeanalizujemy zagadnienia i przedstawimy zasady dotyczące przygotowywania raportów o dostępności w instytucji. Krok po kroku omówimy:
• proces przygotowania do raportu - zbieranie informacji dodatkowych, rozróżnienie między rodzajami budynków,
• narzędzia wspomagające przygotowanie raportu, proces przygotowania właściwego dokumentu - omówienie przykładowego wzoru raportu
Na zakończenie zajęć, w części warsztatowej, porozmawiamy o rekomendacjach i dobrych praktykach w zakresie tematyki spotkania.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Podniesienie kompetencji uczestników w obszarze przygotowania i przeprowadzenia audytu dostępności w instytucji.
• Zapoznanie się z rodzajami audytów dostępności oraz metodami ich przeprowadzania.
• Poznanie zasad przygotowania raportu o stanie dostępności. Wskazanie najczęściej popełnianych błędów i nieprawidłowości oraz wskazówek prawidłowego postępowania przy tworzeniu raportów o dostępności.
• Uzyskanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

zwiń
rozwiń
Program

1. Przepisy prawa dotyczące dostępności dla osób ze osobami ze szczególnymi potrzebami:
• Kto i kiedy powinien przeprowadzić audyt? Kto może przeprowadzić audyt?
• Na co zwracać uwagę wybierając audytora?
2. Rodzaje audytów:
• Audyt dostępności architektonicznej:
- audyt zgodnie z ustawą,
- audyt dla celów inwestycyjnych.
• Audyt dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
- urządzenia wymagane,
- dobre praktyki.
• Audyt dostępności cyfrowej (streszczenie).
3. Przygotowanie do audytu:
• Zbieranie informacji dodatkowych.
• Jakie są różnice pomiędzy audytowanymi budynkami:
- budynku biurowe, edukacyjne,
- placówki opieki zdrowotnej, dla seniorów.
• Narzędzia wspomagające audyt.
• Na co zwracać uwagę?
4. Dokumentacja fotograficzna.
5. Przygotowanie raportu z audytu:

• Rodzaje raportów.
• Wzór raportu – omówienie. Przykładowy raport.
6. Rekomendacje wymagane prawem.
7. Dobre praktyki.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych, administracji państwowej i samorządowej, koordynatorzy dostępności, osoby zajmujące się obsługą klienta, osoby wdrażające projekty unijne, oraz inne osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert ds. dostępności. Biegły PFRON ds. rozpatrywania skarg na brak dostępności. Trener kompetencji miękkich z wieloletnim doświadczeniem. Zrealizował 1500 godzin szkoleń dla pracowników administracji publicznej dotyczącej projektowania uniwersalnego, dostępności architektonicznej i zagadnień związanych z niepełnosprawnością. Ponadto przeprowadził ponad 500 audytów dostępności w instytucjach publicznych oraz przygotował ponad 300 raportów z dostępności architektonicznych dla administracji państwowej, samorządowej oraz uczelni wyższych. Ekspert wiodący z zakresu dostępności w projektach realizowanych przez Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego. Realizował projekty ds. dostępności na zlecenie MSWiA, Ministerstwa Cyfryzacji. Doradca w sprawach dostępności urzędów administracji samorządowej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 3 listopada 2022 r.