1. Bezpieczeństwo danych i ich użytkowników w najpopularniejszych portalach społecznościowych:
a. Meta czyli Facebook a Instagram. Profil prywatny czy strona firmowa? co jest właściwe dla instytucji publicznej?
b. Twitter – omówienie najważniejszych zapisów z regulaminu. Jego popularność a bezpieczeństwo danych.
c. TikTok – Gdzie są moje dane? Jakie niesie za sobą zagrożenia?
2. Bezpieczeństwo konta:
a. Jak powinno być zabezpieczone konto social media?
b. Co to 2FA i MFA oraz dlaczego jest tak ważne?
c. Konfiguracja wieloskładkowego uwierzytelniania w wybranych kontach social media.
3. Zasady ochrony prywatności i danych osobowych w social mediach:
a. Meta – facebook i instagram, gdzie właściwie są moje dane? Czy instytucja publiczna może zgodnie z prawem używać tych portali w kontekście wyroku Schrems i Schrems II?
b. Twitter – jakie tu właściwie dane przetwarza podmiot publiczny?
c. TikTok – czy podmiot publiczny może wykorzystywać tą platformę do swojej promocji? Jeżeli tak, to co można zrobić aby to było bezpieczne?
4. Wizerunek osób fizycznych w mediach społecznościowych:
a. Zgoda, niezgoda kiedy jaką przesłankę prawną należy zastosować?
b. Co z profesjonalnie przygotowanymi materiałami w przypadku wycofania zgody przez osobę pozującą?
c. Prawa autorskie, a RODO prawo cytatu, dozwolony użytek, kiedy podmiot publiczny może je wykorzystać? Czy każdy podmiot świadczący usługi edukacyjne może wykorzystywać dzieła innych autorów?
d. Imprezy, konkursy i inne wydarzenia jak je promować, w zgodzie z RODO i prawem autorskim, czy jednak zgoda na „wszystko” wystarczy? Co ze zdjęciami wydarzeń, które organizował inny podmiot?
5. „Niebezpieczni” użytkownicy mediów społecznościowych:
a. Postępowanie z hejteremi i trollami.
b. Usuwanie oraz zgłaszanie niedozwolonych, krzywdzących i nieprawdziwych treści, komentarzy oraz hejtu.
c. Jak zgłaszać konta należące do osób poniżej 13 r.ż.?
d. Co należy zrobić w przypadku utraty lub kradzieży konta w social mediach oraz sposoby ich odzyskiwania.
Ochrona danych osobowych, RODO