• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zapewnianie dostępności w zamówieniach publicznych

online

Cena: 435 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 26 lutego 2024 cena wynosi 399 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

• 6 września 2021 r. weszły w życie przepisy art. 4 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Od tego dnia wydatkowanie środków publicznych w ramach realizacji zadań publicznych, w trybie zamówień publicznych oraz zlecania lub powierzania zadań publicznych powinno zapewniać dostępność architektoniczną, cyfrową oraz informacyjno komunikacyjną, co najmniej w zakresie minimalnym, czyli określonym przez wymagania, o których mowa w art. 6 uzd. Wszystkie podmioty, realizujące zadania publiczne muszą bezwzględnie wymagać od wykonawców realizacji tych zadań w ten sposób, aby były dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.
• Podczas proponowanych zajęć przestawimy i przeanalizujemy najważniejsze wytyczne dla instytucji publicznych w tej tematyce. Prezentowane zagadnienia będziemy popierać licznymi przykładami z analizy praktyki stosowania przepisów i doświadczeń trenera dla lepszego ich zobrazowania. Szkolenie oprócz część wykładowej będzie zawierało elementy w postaci ćwiczeń, dyskusji.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Cele:
- Zaprezentowanie zagadnień dotyczących zapewniania dostępności w zamówieniach publicznych zgodnie z przepisami ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Prawa zamówień publicznych.
- Przedstawienie przepisów prawa UE dotyczących wyrównywania szans w postaci dostępności w wielu płaszczyznach życia.
- Wskazanie na praktyczne zagadnienia i umiejętności dotyczące dostępności w zamówieniach publicznych – przykłady zapisów w OPZ, omówienie przykładów, konkretne klauzule.
• Korzyści:
- Zdobycie praktycznej wiedzy, jak wdrażać przepisy ustawy o zapewnianiu dostępności w praktyce.
- Nabycie umiejętności przygotowania konkretnych wytycznych, zapisów w umowach stosowanych w zamówieniach publicznych, dotyczących zapewniania dostępności.
- Poznanie najczęściej popełnianych błędów i nieprawidłowości w zakresie zapewnienia dostępności w zamówieniach publicznych oraz praktycznych wskazówek i sposobów prawidłowego postępowania mających na celu ich wyeliminowanie.
- Uzyskanie odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości związane z przedmiotem zajęć.

zwiń
rozwiń
Program

1. Dostępność w świetle przepisów prawnych:
• Program Dostępność Plus.
• Najważniejsze wytyczne ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
• Dostępność a przepisy Prawa zamówień publicznych.
• Dostępność we wdrażaniu Funduszy Europejskich 2021-2027.
2. Praktyczne zastosowanie art. 4 ust.3 uzd oraz art. 100 ust. 1 ustawy- Prawo zamówień publicznych:
• Minimalne wymagania, wynikające z ustawy o zapewnieniu dostępności.
• Warunki udziału w postępowaniu.
• Przykładowe zapisy i klauzule dostępności do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
• Kategorie zamówień wraz z przykładowymi klauzulami dotyczącymi dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej, cyfrowej, dostępnych wydarzeń: audiodeskrypcja, napisy na żywo, tłumacz migowy, transmisje sesji rad samorządowych, działań edukacyjno-kulturalnych, sprzętów i urządzeń.
3. Źródła finansowania dostępności:
• Program „Dostępny Samorząd”.
• Program „Dostępna przestrzeń publiczna”.
• Fundusz Dostępności.
4. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi. Dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych, osoby zajmujące się tematyką zamówień publicznych (przygotowanie, prowadzenia i kontrola postępowań), osoby odpowiedzialne za przygotowanie opisów przedmiotu zamówienia, kontrolerzy i audytorzy wewnętrzni, osoby składające oferty do instytucji publicznych, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert ds. dostępności, Trener, Audytor. Długoletni Członek Zarządu i Dyrektor Agencji Zatrudnienia Fundacji Aktywizacja. Posiada 17-letnie doświadczenie w pracy w organizacjach pozarządowych, zajmujących się aktywizacją osób z niepełnosprawnościami. Prowadzi szkolenia dla Koordynatorów dostępności w instytucjach publicznych, przeprowadza audyty dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów dla różnych grup odbiorców (osób z niepełnosprawnościami, pracowników administracji publicznej, organizacji pozarządowych oraz środowiska biznesowego). Jest autorem publikacji, artykułów dot. rynku pracy, niepełnosprawności, dostępności.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 5 marca 2024.
Przy zgłoszeniu do 26 lutego 2024 cena wynosi 399 PLN netto/os.