• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Dostępność w zamówieniach publicznych. Nowe obowiązki jednostek od 6 września 2021 r.

Ważne informacje o szkoleniu

Od 6 września 2021 r. podmioty publiczne, zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w swoich obowiązkach muszą wziąć pod uwagę: stosowanie w zawieranych umowach warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 4 ust. 3, możliwość złożenia przez osoby zainteresowane wniosku o zapewnienie dostępności takiej, jaka zostanie określona we wniosku oraz możliwość postępowania skargowego, w przypadku nie zapewniania dostępności. Proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego zostaną wyjaśnione wyżej wymienione kwestie. Ponadto zostaną omówione case study związane z realizacją zapisu art. 4 ust. 3 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W materiałach otrzymają Państwo m. in. rozrysowaną procedurę mechanizmu skargowego, z wszelkimi istotnymi informacjami, przykładowe zapisy do umów oraz opisy przedmiotów zamówienia, związane z realizacją art. 4 ust. 3 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Objaśnienie stosowania zapisów z art. 4 ust. 3 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w praktyce.
  • Zdobycie wiedzy na temat obowiązujących wytycznych dotyczących standardów dostępności.
  • Uzyskanie informacji jak poprawnie należy konstruować zapisy związane z zapewnianiem dostępności w zamówieniach publicznych.
  • Nabycie umiejętności przygotowania konkretnych wytycznych, zapisów w umowach stosowanych w zamówieniach publicznych, dotyczących zapewniania dostępności.
  • Poznanie obowiązków podmiotów publicznych w zakresie zapewnienia dostępności przy zawieraniu umów na realizację zadań publicznych lub zamówień publicznych.
  • Możliwość konsultacji zapisów umów na konkretnych przykładach z Państwa jednostek*.

 

*Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie informacji do opiekuna szkolenia do dnia 23 sierpnia, w celu otrzymania linku do ankiety, z prośbą o wpisanie w dedykowane pola informacji o zamówieniach najczęściej realizowanych przez Państwa urzędy, by następnie prowadząca mogła przedstawić i omówić podczas szkolenia przykładowe, sugerowane zapisy.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Dostępność w zamówieniach publicznych – procedury, akty prawne. Omówienie obowiązujących aktów prawnych dotyczących zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej, na przykładzie Standardów dostępności dla polityki spójności 2014-2020.
  2. Jakie obowiązki w zakresie dostępności mają podmioty publiczne, zawierając umowy na realizację zadań publicznych lub zamówień publicznych?
  3. Jakie działania realizowane ze środków publicznych wymagają realizacji art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2021 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami?
  4. Praktyczne wdrażanie art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2021 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – m.in. jak przygotować się, we własnej organizacji, na realizację tego przepisu, kto za to odpowiada?
  5. Przykłady zapisów do stosowania w umowach w związku z realizacją art. 4 ust. 3. Ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. – omówienie z uczestnikami przykładowych case study dotyczących stworzenia zapisów do umów, OPZ związanych z dostępnymi zamówieniami.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy instytucji publicznych odpowiedzialni za wdrożenie dostępności w urzędzie, osoby odpowiedzialne za realizację zamówień publicznych w swoich organizacjach, koordynatorzy ds. dostępności w instytucjach publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

socjolog, specjalista ds. dostępności, trenerka. Była koordynatorką ds. dostępności w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Opracowała plan działania na rzecz zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przygotowała wewnętrzny dokument zawierający przykłady zapisów do umów, OPZ w celu realizacji zapisu art. 4 ust. 3 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Prowadzi szkolenia związane z zapewnianiem dostępności, zasad savoir vivre w kontakcie z ludźmi z niepełnosprawnością, uniwersalnego projektowania w zatrudnianiu oraz dostosowania miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnością. Prywatnie prowadzi kanał na YouTube poświęcony edukacji na temat niepełnosprawności.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 23 sierpnia 2021 r.