Nowelizacja egzekucji podatków i opłat oraz zmiany w ulgach w spłacie zobowiązań podatkowych

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
I. Zmiany w Ordynacji podatkowej:
1. Nowe rozwiązania prawne dotyczące konsekwencji niedotrzymania terminu płatności odroczonego podatku lub zaległości podatkowej, bądź terminu płatności którejkolwiek z rat, na jakie został rozłożony podatek lub zaległość podatkowa.
2. Czy i kiedy wygasa decyzja o odroczeniu lub rozłożeniu na raty podatku lub zaległości podatkowej?
II. Zmiany w postępowaniu egzekucyjnym podatków i opłat lokalnych:
1. Upomnienia – co ulega zmianie? Zupełnie nowe terminy przedawniania kosztów upomnień.
2. Kiedy przedawniają się upomnienia wystawione przed nowelizacją ustawy?
3. Do których upomnień stosujemy nowelizację ustawy, a które są z niej wyłączone?
4. Rejestr Należności Publicznoprawnych – jakie zmiany i kiedy wchodzą w życie?
5. Przesłanki niepodejmowania egzekucji, nie wystawiania tytułu wykonawczego – przed i po nowelizacji.
6. Tytuł wykonawczy – jak wygląda wzór tytułu wykonawczego po nowelizacji ustawy?
- Jakie dane podatnika musi posiadać wierzyciel, aby prawidłowo wystawić tytuł wykonawczy?
- Nowy obowiązek wierzyciela – obowiązek dysponowania danymi małżonka podatnika, w przypadku gdy odpowiedzialność zobowiązanego za zaległości podatkowe obejmuje również majątek wspólny zobowiązanego i jego małżonka.
- Nowe regulacje prawne odnoszące się do pozyskania danych małżonka podatnika: skąd wziąć dane małżonka podatnika, który nie jest naszym podatnikiem?
7. Dalszy tytuł wykonawczy – kiedy obowiązuje i jak go wystawić po nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji?
8. Kolejny tytuł wykonawczy – kiedy wystawiamy? Jakie dane potrzebne są do jego wystawienia?
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 19 czerwca 2023 r.
Finanse, rachunkowość, podatki