6. Tytuł do gruntu a lokalizacja zjazdu publicznego lub zjazdu indywidualnego.
7. Parametry techniczne zjazdów publicznych i indywidualnych po nowelizacji warunków technicznych
z września 2019 roku.
8. Relacje lokalizacji zjazdów względem skrzyżowania.
9. Relacja zjazdów w procedurze art. 11f ust. 1 pkt 8 lit. h ustawy ZRID oraz w procedurze art. 29 ust. 2 ustawy
o drogach publicznych.
10.Relacja zjazdów w procedurze art. 29 ust. 1 ustawy o drogach publicznych (przebudowa zjazdu a status
istniejącego zjazdu).
11. Relacja zjazdów względem klasy drogi i warunków technicznych.
12. Relacja innych zdarzeń przy inwestycjach drogowych ZRID w kontekście lokalizacji zjazdów.
13. Relacje lokalizacji zjazdów w kontekście art. 16 ustawy o drogach publicznych.
14. Pomieszanie „zjazdu indywidualnego” ze „zjazdem publicznym”. Wpływ na realizację procesu inwestycyjnego.
„Zjazd publiczny” a skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.
15. Zieleń a widoczność na zjazdach indywidualny i publicznych.
CZĘŚĆ II: Skrzyżowania i węzły.
1. Definiowanie „obszaru skrzyżowania” po nowelizacji warunków technicznych dla dróg publicznych
z września 2019 roku.
2. Definiowanie „obszaru oddziaływania skrzyżowania” po nowelizacji warunków technicznych dla dróg
publicznych z września 2019 roku.
3. Pasy do skrętu pojazdów w prawo i w lewo na skrzyżowaniach.
4 Skrzyżowania typu rondo – zmiany po wrześniu 2019 roku.
5. Definiowanie „obszaru węzła” po nowelizacji warunków technicznych dla dróg publicznych z września
2019 roku.
6. Definiowanie „obszaru oddziaływania węzła” po nowelizacji warunków technicznych dla dróg publicznych
z września 2019 roku.
7. Zastosowanie łącznic w węzłach WA/WB/WC po nowelizacji warunków technicznych dla dróg publicznych
z września 2019 roku.
8. Stosowanie pasów włączenia i wyłączenia w ramach lokalizacji lub przebudowy zjazdów z dróg krajowych.
CZĘŚĆ III: Pola widoczności na skrzyżowaniach i zjazdach. Problematyka § 113 ust. 7 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Infrastruktura techniczna w pasie drogi publicznej.
1. Warunki widoczności na skrzyżowaniach i zjazdach.
2. Aspekty techniczne oraz wyznaczanie pola widoczności na skrzyżowaniach i zjazdach.
3. Zbliżanie się do skrzyżowania – odcinek krzywoliniowy.
4. Zbliżanie się do skrzyżowania – po drodze podporządkowanej.
5. Ruszanie z miejsca zatrzymania – wlot drogi podporządkowanej.
6. Co jest przeszkodą w polu trójkąta widoczności?
7. Co nie jest przeszkodą w polu trójkąta widoczności?
8. Prędkość miarodajna a pole trójkąta widoczności.
9. Wprowadzenie ograniczeń wynikających z przepisów o ruchu drogowym umożliwiające odstąpienie
od wymaganego pola widoczności.
10. Pole widoczności na zjazdach – wymagane parametry.
11. Problematyka znaku A – 7 i B – 2 na skrzyżowaniach.
12. Problematyka znaku A – 7 i B – 2 na zjazdach publicznych i zjazdach indywidualnych.
13. Relacje widoczności i stosowania znaków A – 7/B – 20 względem stosowanego oznakowania poziomego
(problematyka szerokości wlotu).
14. Katalog otwarty miejsc niebezpiecznych z § 113 ust. 7 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki
Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi
publiczne i ich usytuowanie.
15. Interpretacja katalogu otwartego z § 113 ust. 7 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich
usytuowanie.
16. Analiza przypadków z praktyki w kontekście regulacji § 77 i 113 ust. 7 Rozporządzenia Ministra Transportu
i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
17. Infrastruktura techniczna w pasie drogi publicznej - § 140 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki
Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi
publiczne i ich usytuowanie.
18. Zasady lokalizowania infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych w kontekście nowelizacji ustawy
o drogach publicznych z września 2020 roku.
Komunikacja, transport, drogi