• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak korzystać z Jednolitego Wykazu Akt? Wykaz akt w pytaniach i odpowiedziach

Przy zgłoszeniu do 12 kwietnia 2024 r. cena wynosi: 399 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Znajomość wykazu akt pozwala prawidłowo wdrożyć w jednostkach państwowych i samorządowych obligatoryjny system kancelaryjny bezdziennikowy, który należy stosować zarówno wykonując czynności kancelaryjne w formie tradycyjnej, jak i elektronicznej. Zapraszamy na warsztaty,  stanowiące komentarz i uzupełnienie do normatywów kancelaryjno-archiwalnych, podczas których uczestnicy będą na przykładach uczyć się korzystania z instrukcji kancelaryjnej i czytania jednolitego wykazu akt. Przeanalizujemy m.in. takie zagadnienia jak kwalifikacja i klasyfikacja akt, tworzenie znaków sprawy oraz wskażemy jak interpretować i korzystać poprawnie z wykazu akt.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobycie, uzupełnienie wiedzy na temat wykazu akt: jego znaczenia, budowy i elementów składowych oraz nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się nim w sposób właściwy.
  • Wyjaśnienie zasad aktualizacji (zmian i uzupełnień) treść wykazu akt.
  • Poznanie przykładów wzorców wykazu akt, w tym proponowanych przez archiwa państwowe oraz uzyskanie podpowiedzi gdzie ich szukać.
  • Zapoznanie z negatywnymi skutkami, jakie niesie brak stosowania wykazu akt czy stosowanie błędnych wykazów akt.
  • Poznanie sposobów postępowania w przypadku popełnienia błędów w wyniku  nieprawidłowego korzystania z wykazu akt.
  • Przedstawienie zasad klasyfikacji dokumentacji oraz ustalania okresów przechowywania dokumentacji. Wyjaśnienie zasad dotyczących unikalności hasła klasyfikacyjnego w  wykazie akt.
  • Analiza case study i praktyczne ćwiczenie z zakresu korzystania z jednolitego wykazu akt.
  • Uzyskanie odpowiedzi na pytania związane z tematem szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Czym jest wykaz akt i kto musi go stosować?
  2. Gdzie szukać dobrych wzorów wykazu akt?
  3. Jakie konsekwencje dla podmiotu niosą błędne wykazy akt i kiedy wykaz akt jest poprawny?
  4. Jak skonstruowany jest wykaz akt i z jakich części składowych jest złożony?
  5. Czy wykaz akt odpowiadać może strukturze organizacyjnej podmiotu i czy trzeba go zmieniać po reorganizacjach w instytucji?
  6. Czy wszystkie dokumenty wytwarzane w jednostce organizacyjnej muszą pojawić się w wykazie akt?
  7. Kto i na jakich zasadach może zmieniać treść wykazu akt?
  8. Jak ustalić kategorie archiwalne i jak je naliczać?
  9. Czy w wykazie akt umieszczać kategorie BE i Bc? Co oznaczają i kto je definiuje?
  10. Czy kategoria archiwalna zawsze liczona jest od dat skrajnych dokumentacji?
  11. Na czym polega weryfikacja kwalifikacji archiwalnej i czy można zmienić znak sprawy lub znak akt?
  12. Czy z hasłami i symbolami definiującymi zbiory lub rejestry akt można powiązać ich znaki sprawy?
zwiń
rozwiń
Adresaci

Spotkanie polecane jest wszystkim osobom prowadzącym i sporządzającym dokumentację w podmiotach prowadzących archiwa zakładowe i składnice akt w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, które diagnozują problemy w stosowaniu wykazu akt, przede wszystkim pracownikom tych jednostek organizacyjnych, które od niedawna stosują wykaz akt lub nowelizowały go w ostatnich latach. 

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Specjalista ds. zarządzania dokumentacją najnowszą, doktor nauk humanistycznych z zakresu archiwistyki, absolwentka Wydziału Humanistycznego UMCS w Lublinie i studiów menadżerskich EMBA, biegły sądowy, wieloletni pracownik administracji państwowej. Prowadziła: kontrole biurowości i archiwizowania dokumentacji w jednostkach państwowych i samorządowych; wykonała szereg ekspertyz dot. wartościowania akt decydując o okresie ich przechowywania; opiniowała wnioski o zniszczenie lub przejęcie akt do archiwum państwowego.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 22 kwietnia 2024 r.

Przy zgłoszeniu na szkolenie do 12 kwietnia 2024 r. cena wynosi: 399 PLN.