Kurs rachunkowości budżetowej w świetle obowiązujących przepisów

szkolenie w formule on-line
28, 29 czerwca i 8, 9 lipca 2021r.
Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
DZIEŃ I - II 28 i 29 czerwca
I. Wybrane zagadnienia ustawy o rachunkowości.
1. Odpowiedzialność za prowadzenie rachunkowości.
2. Nadrzędne zasady rachunkowości. Polityka rachunkowości.
3. Dokumenty księgowe, w tym odpowiedzialność za tworzenie, obieg i kontrolę oraz zasady poprawiania błędów.
4. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym otwieranie i zamykanie oraz koszty na przełomie roku.
5. Ostateczne zamknięcie roku budżetowego.
II. Wybrane zagadnienia ze szczególnych zasad rachunkowości budżetowej oraz możliwość stosowania uproszczeń w rachunkowości jednostki.
III. Gospodarka składnikami majątkowymi oraz inwentaryzacja aktywów i pasywów w jednostkach sektora finansów publicznych.
1. Nabywanie, znakowanie oraz ewidencja podstawowych i pozostałych środków trwałych oraz składników niskocennych zgodnie z klasyfikacja budżetową i KŚT.
2. Umorzenie/amortyzacja – metody oraz stawki amortyzacji.
3. Procedury przy likwidacji składników majątkowych.
4. Metody, terminy i częstotliwość inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostki.
5. Organizacja inwentaryzacji, w tym przykładowy harmonogram prac przed, w trakcie jak i po inwentaryzacji.
6. Odpowiedzialność za inwentaryzację w Centrach Usług Wspólnych.
IV. Klasyfikacja budżetowa w kontekście poprawnego stosowania na etapie planowania, ewidencjonowania i rozliczania się w sprawozdawczości budżetowej.
V. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w omawianym zakresie, w tym odpowiedzialność kierownika jednostki, głównego księgowego oraz pracowników merytorycznych.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 25 czerwca 2021 r.
Finanse, rachunkowość, podatki