1. Skuteczny lider. Budowanie autorytetu szefa:
a) Budowanie pewności siebie w pracy lidera - wizerunek, komunikacja, postawa ciała, dobór słów a przekonania wewnętrzne o sobie samym.
b) Expose Managera.
c) Samokontrola jako siła woli: umiejętności wspierające budowanie autorytetu
- umiejętności udzielania informacji zwrotne.
- umiejętności udzielania pochwał i krytyki.
2. Wywieranie wpływu:
a) Ogólna definicja wpływu społecznego, jeśli żyjemy w społeczeństwie to na siebie nawzajem oddziałujemy – schematy wpływu.
b) Dwa systemy przetwarzania informacji, czyli na ile jesteśmy podatni na wpływ społeczny.
c) Podstawowe techniki wpływu społecznego.
d) Wszystko zaczyna się od Autoprezentacji?
e) Tworzenie pozytywnych emocji u rozmówcy.
f) Rozpoznawanie technik, które stosuje druga osoba.
3. Perswazja jako etyczne narzędzie przekonywania:
a) Rodzaje Perswazji (centralna vs peryferyczna).
b) Sztuka przekonywania vs manipulacja.
c) Podstawowe techniki perswazji.
d) Postawy odbiorców komunikatów przyjmowane wobec Perswazji, dlaczego tak trudno dotrzeć do kogoś logicznymi argumentami – „ efekt palacza”.
e) Techniki budowania argumentów. Retoryka i Logika jako narzędzia perswazji.
f) Rozmowa językiem korzyści drugiej osoby.
g) Ton głosu, tempo mówienia.
h) Postawa ciała, ton głosu, charakterystyczne gesty i ich wpływ na nieświadomość rozmówców, współpracowników.
4. Manipulacja mity i fakty:
a) Dlaczego manipulacja jest tak skuteczna?
b) Podstawowe techniki manipulacji,
- Narzędzia erystyki,
- Zmiany perspektyw reguły „Ramowania”,
- Reguły kontrastów, dysonansów poznawczych,
- Odwoływanie się do reguł konformizmu.
c) Zasady skutecznej obrony przed manipulacją, Przeciwdziałanie manipulacjom jakie stosują na nas inne osoby.
5. Podsumowanie szkolenia. Tworzenie planu rozwoju kompetencji.
Metody szkoleniowe. Zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• krótkie opisy teoretyczne na temat technik wpływu, perswazji,
• dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego,
• ćwiczenia praktyczne zastosowanie wiedzy z informacją zwrotną,
• studium przypadku.
Rozwój osobisty