• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Najczęstsze przesłanki uchylania decyzji administracyjnych

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

W praktyce stosowania przepisów k.p.a. powtarzają się najczęściej te same podstawy uchylania decyzji administracyjnych, wydawanych przez organ I instancji. Często wystarczy mała korekta codziennej praktyki, aby dana decyzja była prawidłowa od strony procesowej. Nawet najlepsze merytorycznie decyzje administracyjne zostaną wyeliminowane z obrotu prawnego, jeśli będą zwierały istotne błędy procesowe. Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego omówimy zagadnienia związane z wydawaniem decyzji administracyjnych pod kątem przedstawienia najczęstszych przesłanek ich uchylania z uwagi na wady procesowe.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Wskazanie i przybliżenie najpoważniejszych błędów procesowych, skutkujących koniecznością uchylania decyzji administracyjnych.
• Omówienie najczęstszych błędów, pojawiających się w decyzjach administracyjnych i zaprezentowanie propozycji ich wyeliminowania.
• Szczegółowe przedstawienie, od strony praktycznej, zachowań organu administracji, które skutkują wadliwością decyzji administracyjnej i nie pozwalają na pozostawienie decyzji w obrocie prawnym.
• Możliwość weryfikacji codziennych praktyk, wynikających ze stosowania k.p.a. pod kątem ich zgodności z obowiązującymi przepisami i liniami orzeczniczymi.

zwiń
rozwiń
Program

1. Najczęstsze przesłanki uchylania decyzji administracyjnej:
• Zasada legalizmu i jej znaczenie.
• Art. 7, 77 § 1 i 80 k.p.a. – ulubiona „broń” organu odwoławczego.
• Art. 10/79a i 81 k.p.a.
• Art. 8, 9 i 11 k.p.a.
• Wadliwe uzasadnienie decyzji jako podstawa uchylenia decyzji organu administracji.
2. Błędy w doręczeniach, skutkujące koniecznością wyeliminowania decyzji z obrotu prawnego:
• Adres do korespondencji a adres zamieszkania, a adres zameldowania.
• Doręczenie tradycyjne, gdy strona wybrała doręczenie za pomocą drogi elektronicznej.
• Doręczenie dorosłemu domownikowi – problemy praktyczne.
• Domniemanie doręczenia zastępczego przy doręczeniu tradycyjnym i elektronicznym.
3. Zmiana decyzji za zgodą strony w trybie art. 155 k.p.a. - złe praktyki stosowania tego trybu.
4. Pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy administracji publicznej, w tym organów gmin, powiatów i województw, którzy w trakcie wykonywanej pracy stosują k.p.a. m. in. sekretarze, pracownicy wydziałów budownictwa, nieruchomości, geodezji, planowania przestrzennego, ochrony środowiska, gospodarki komunalnej, komunikacji, dróg, pomocy społecznej i innych, pracownicy jednostek organizacyjnych jst.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony praktyk (radca prawny, członek etatowy SKO w latach 2005-2011, ekspert Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego), autor licznych publikacji w tematyce k.p.a., trener i wykładowca, mający udokumentowanych kilkaset szkoleń z zakresu k.p.a., współwłaściciel kancelarii prawnej specjalizującej się w obsłudze prawnej jst.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 31 marca 2022 r.