Rozliczenie potrzeb oświatowych na uczniów niepełnosprawnych i planowanie wydatków na ten cel w budżetach szkół i przedszkoli samorządowych po zmianie przepisów w 2025 roku (art. 8 ufzo)
szkolenie w formule on-line
Zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie przygotowanie dyrektorów, pracowników administracji samorządowej oraz osób odpowiedzialnych za budżetowanie w oświacie do skutecznego planowania i rozliczania wydatków związanych z edukacją uczniów niepełnosprawnych w świetle nowych przepisów obowiązujących od 2025 roku. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę o aktualnych regulacjach, zasadach finansowania oraz praktycznych narzędziach wspierających planowanie i kontrolę wydatków.
1. Nowe przepisy w 2025 roku – potrzeby oświatowe na uczniów niepełnosprawnych zastępują subwencję oświatową na uczniów niepełnosprawnych. Zmiany w rozporządzeniu o podziale potrzeb oświatowych. Zmiany w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
2. Nowa metryczka na kształcenie specjalne – dane z SIO według stanu 15.05.2024 r. powiększone o wskaźniki korygujące: w jaki sposób według nowej metryczki zaplanować wydatki na kształcenie specjalne w poszczególnych jednostkach w 2025 roku?
3. Finansowanie uczniów niepełnosprawnych według godzin realizowanych z IPETów.
4. Jak zmienią się kwoty na uczniów niepełnosprawnych w 2025 roku? Jakie kwoty będą obowiązywać dla uczniów według godzin realizowanych z IPET? Jakie rodzaje wsparcia z IPET będzie uwzględniane do finansowania orzeczeń? Jak policzyć godziny wsparcia z IPET według nowych przepisów?
5. System Informacji Oświatowej a finansowanie orzeczeń: jak wpisać dane do SIO w module orzeczenia, aby otrzymać prawidłową subwencję (potrzeby oświatowe) na uczniów niepełnosprawnych?
6. Jak dokonać optymalizacji środków na uczniów niepełnosprawnych? Ile godzin w IPETach przydzielić dla poszczególnych uczniów, aby otrzymać wyższe środki z budżetu państwa na uczniów niepełnosprawnych?
7. Finansowanie z budżetu państwa orzeczeń, które wpływają w trakcie roku? Jak zmieni się sposób finansowania uczniów niepełnosprawnych w takich przypadkach? Co zrobić, aby otrzymać subwencję (potrzeby oświatowe) na orzeczenia, które wpływają w trakcie roku?
8. Korekta (zmniejszenie lub zwiększenie) potrzeb oświatowych na uczniów niepełnosprawnych po skończonym roku 2025 – na podstawie danych z SIO:
jakie ma finansowe skutki dla samorządu i placówki?
co zrobić, aby otrzymać te środki?
Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
Cena: 429 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 20 lutego 2025 r.