Procedury administracyjne w pomocy społecznej i świadczeniach rodzinnych - elektronizacja postępowań administracyjnych w 2023 r. w systemach zabezpieczenia społecznego. Obowiązki organów administracji i stron postępowań administracyjnych

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
1. Podstawy prawne - zmiany wprowadzone w k.p.a. w 2021 r.
2. Termin wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE).
3. Zasada pisemności postępowania administracyjnego w praktyce działania organów administracji z uwzględnieniem specyfiki postępowań pomocowych i rodzinnych.
4. Stosowanie znowelizowanych przepisów k.p.a. w okresie przejściowym do 10 grudnia 2023 r.
5. Stosowanie znowelizowanych przepisów k.p.a. w okresie po 10 grudnia 2023 r.
6. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego a publiczna usługa hybrydowa.
7. e-PUAP - zasady działania po wejściu w życie doręczeń elektronicznych w administracji – jak informować stronę w systemie pomocy społecznej i w systemie świadczeń rodzinnych o zmianach w zasadach korzystania z systemu e-PUAP?
8. Wszczęcie postępowania na piśmie – papierowe i elektroniczne. Jak powiadomić stronę w pomocy społecznej, jeśli posiada pełnomocnika – czy można wysyłać listy papierowo, czy tylko na adres profesjonalnego pełnomocnika?
9. Kierowanie pism do organu a kierowanie pism do strony – różnice. W jakiej formie po 10 grudnia strona może wnieść podanie – zmiany dotychczasowych reguł.
10. Komunikacja elektroniczna z innymi organami - czy organ może wysyłać pisma papierowe do innych organów? Sprawdzanie adresów w BAE - baza adresów elektronicznych.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 15 listopada 2023 r.
Pomoc społeczna, zdrowie