• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prowadzenie postępowań w przedmiocie badania dobrej reputacji przewoźników i zarządzających transportem. Wydawanie decyzji związanych z utratą dobrej reputacji, konsekwencje jej utraty

Przy zgłoszeniu do 1 marca br. promocyjna cena szkolenia wynosi 399 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Posiadanie dobrej opinii jest niezbędne do prowadzenia działalności transportowej, a jej utrata skutkuje zawieszeniem licencji. Możliwe jest utracenie reputacji nawet już w przypadku stwierdzenia jednego z najpoważniejszych naruszeń (NN). W związku z tym, gdy wszczyna się procedurę dotyczącą nałożenia kary, istotne jest skupienie uwagi nie tylko na wysokości grożącej kary, lecz przede wszystkim na jej kwalifikacji: poważne naruszenia, bardzo poważne naruszenia czy najpoważniejsze naruszenia (PN, BPN, NN). To od tego zależy, czy wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie w sprawie oceny jego reputacji. Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, na którym zostaną udzielone odpowiedzi na pytania mogące pomóc w rozwiązaniu trudności w zakresie prowadzenia postępowań w przedmiocie badania dobrej reputacji.

Biorąc udział w spotkaniu dowiesz się:

  • Czy w trakcie zawieszenia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego należy wszcząć kolejne postępowanie w sprawie zawieszenia zezwolenia z powodu utraty wymogu dobrej reputacji, czy z automatu wydać kolejna decyzję o zawieszeniu zezwolenia?
  • Czy dwa organy mogą jednocześnie prowadzić postępowanie wobec zarządzającego?
  • Czy dobra reputacja dotyczy także przewozów na potrzeby własne? Czy to coś zmienia jeśli ktoś wykonywał taki przewóz gdy doszło do naruszeń?
  • Który organ jest właściwy do badania dobrej reputacji jeśli zarządzający pojawia się u różnych przewoźników na terenie kraju?
  • Jak prowadzić postępowanie wobec zarządzającego? Jakie elementy oceniać w trakcie postępowania?
  • Kiedy prowadzić kontrolę w sprawie dobrej reputacji? Jak należy to zorganizować gdy w toku jest postępowanie?

Zachęcamy również Państwa do przesyłania pytań, opisu szczególnych przypadków lub problemów, o których chcieli by Państwo pomówić podczas szkolenia. Wszystkie przesłane pytania zostaną szczegółowo omówione, a najciekawsze zostaną włączone do materiałów szkoleniowych. Proszę o przesyłanie pytań nie później, niż na 3 dni przed szkoleniem na adres: milena.dudek@okst.pl

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy:

  • Otrzymają wyjaśnienie, dlaczego dobra reputacja jest istotna w prowadzeniu działalności transportowej.
  • Zdobędą umiejętność weryfikacji posiadania dobrej reputacji w tym będą potrafili określić wymagania prawne w zakresie żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków (zaświadczenia, oświadczenia) oraz identyfikacja podstaw prawnych tych procedur.
  • Zaznajomią się z procedurami wszczęcia postępowania w przedmiocie utraty dobrej reputacji.
  • Zdobędą wiedzę o skutecznej kontroli w trakcie postępowania w sprawie dobrej reputacji.
  • Będą potrafili zdefiniować kryteria oceny, takie jak liczba stwierdzonych naruszeń, możliwość poprawy sytuacji, interes społeczny i opinia organizacji branżowej.
  • Zapoznają się z procesem podejmowania decyzji w sprawie dobrej reputacji.
  • Nauczą się dostrzegać różnice między wykonalnością a wykonaniem decyzji, kwestie rat, egzekucji nieuiszczonej kary.
  • Zrozumieją procedury dotyczące zawieszania i cofania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Warunki związane z wymogiem dobrej reputacji.
  2. Jak weryfikować posiadanie dobrej reputacji przedsiębiorcy i zarządzającego transportem - kiedy i czego mamy prawo żądać, jak dokumentować spełnianie przez przedsiębiorcę warunków - kiedy zaświadczenie, kiedy oświadczenie, podstawy prawne.
  3. Procedura wszczęcia postępowania w przedmiocie utraty dobrej reputacji – podstawy prawne do wszczęcia postępowania, źródła informacji o naruszeniach i karach.
  4. Kontrola w ramach postępowania w sprawie dobrej reputacji.
  5. Ocena przesłanek przy badaniu dobrej reputacji (liczba stwierdzonych naruszeń, możliwość poprawy sytuacji, interes społeczny, opinia organizacji branżowej).
  6. Elementy i kształt decyzji w sprawie dobrej reputacji.
  7. Środki rehabilitacyjne – terminy zatarcia skazania, różnica między wykonalnością a wykonaniem decyzji, raty, egzekucja nieuiszczonej kary.
  8. Skutki utraty dobrej reputacji - procedura zawieszania i cofania zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
  9. Stwierdzenie niezdolności zarządzającego transportem do kierowania operacjami transportowymi.
  10. Podsumowanie szkolenia, dyskusja.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy starostw powiatowych oraz urzędów miast na prawach powiatu, prowadzący sprawy związane z zezwoleniami na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Dyrektor organu administracji rządowej zajmującego się kontrolą przedsiębiorców, urzędnik mianowany. Ekspert z długoletnim doświadczeniem, specjalizujący się w prawie transportowym a także w przepisach i zasadach stosowania kodeksu postępowania administracyjnego przez pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 18 marca 2024 r. 
Przy zgłoszeniu do 1 marca br. promocyjna cena szkolenia wynosi 399 zł netto/os.