Przygotowanie do zamknięcia roku budżetowego 2022 i otwarcia 2023 w jst i jednostkach podległych. Przeprowadzenie inwentaryzacji aktywów i pasywów. Księgowania na przełomie roku

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
1. Odpowiedzialność kierownika jednostki, głównego księgowego oraz pracowników merytorycznych, za czynności związane z przygotowaniem jednostki do zamknięcia roku budżetowego 2022 oraz otwarciem roku 2023.
2. Zasady otwierania i zamykania ksiąg rachunkowych oraz ostateczne ich zamknięcie.
3. Organizacja prac i podział czynności związanych z zamknięciem roku budżetowego 2022 oraz otwarciem roku 2023 – przykładowy harmonogram.
4. Koszty na przełomie roku 2022/2023.
5. Stanowisko w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów oraz stanowisko w sprawie rozrachunków z kontrahentami – zasady stosowania. Plan sytuacyjny – jakie są zasady opracowania i czy jest obowiązek stosowania?
6. Czy główny księgowy ma obowiązek opracowania dokumentacji inwentaryzacyjnej, czy może poprawiać błędy w arkuszach spisu z natury i czy może być członkiem zespołu spisowego/komisji?
7. Organizacja prac i podział czynności – przykładowy harmonogram, a w tym:
- określenie terminu spływu do komórki księgowości dowodów księgowych podlegających ujęciu w księgach rachunkowych danego roku,
- wykaz czynności do wykonania, w tym od 1.10.2022 r. do 15.01.2023 r., od 1 stycznia do 26 marca 2022 r. i do końca marca 2023 r. – dni wolne od pracy i ich wpływ na dotrzymanie ustawowych terminów,
- skorygowanie odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych,
- rozliczenie zaliczek stałych i jednorazowych oraz dotacji,
- rozliczenia z budżetami, w tym odprowadzenie do odpowiedniego budżetu pobranych dochodów i niewykorzystanych środków na wydatki,
- rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów,
- koszty i zobowiązania na przełomie roku.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 10 stycznia 2023 r.
Finanse, rachunkowość, podatki