1. Planowanie postępowań o udzielenie zamówienia:
• Jak prawidłowo dokonać analizy potrzeb i wymagań?
- Kto sporządza analizę potrzeb i wymagań?
- Jaki jest cel sporządzenia analizy potrzeb i wymagań?
- Badanie możliwości zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb Zamawiającego z wykorzystaniem zasobów własnych.
- Poszukiwanie alternatywnych środków zaspokojenia zidentyfikowanych potrzeb.
- Analiza możliwych wariantów realizacji zamówienia.
- Analiza możliwości podziału zamówienia na części w celu dostosowania jego przedmiotu do potrzeb sektora MŚP.
- Czym się kierować wybierając tryb udzielenia zamówienia publicznego?
- Analiza możliwości uwzględnienia w ramach udzielanego zamówienia aspektów społecznych, środowiskowych, innowacyjnych i zdrowotnych.
- Ocena ryzyka związanego z postępowaniem o udzielenie i realizacją zamówienia.
- Forma analizy potrzeb i wymagań.
• Plan postępowań o udzielenie zamówienia:
- Co wpisuje się do planu postępowań?
- Zasady publikacji planu postępowań - jak i kiedy?
- Aktualizacja planu postępowań - kiedy aktualizujemy plan zmieniając pozycję w planie, a kiedy poprzez dodanie nowej pozycji do planu?
- Organizacja planowania zamówień publicznych na szczeblu Zamawiającego.
• Raport z realizacji umowy
- Dlaczego ewaluacja realizacji umowy jest ważna?
- Kiedy Zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
- Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy.
2. Szacowanie wartości zamówień publicznych:
• Co to oznacza oszacować wartość zamówienia z należytą starannością?
- Pojęcie należytej staranności.
- Błędy popełniane podczas szacowania wartości zamówienia - zaniżanie wartości, wybór niewłaściwego sposobu szacowania wartości, niedozwolone dzielenie zamówień na części.
• Sposoby szacowania wartości zamówienia:
- Na czym może polegać rozeznanie rynku?
- Analiza cen poprzednich zamówień.
- Kalkulacja indywidualna - kiedy zalecana?
- Podstawy szacowania wartości zamówienia na roboty budowlane.
- Dokumentowanie czynności szacowania wartości zamówienia.
• Agregowanie zamówień publicznych:
- Trzy tożsamości: czasowa, przedmiotowa i wykonawcza.
- Co to są podobne dostawy?
- Agregowanie tożsamych usług.
- Agregacja robót budowlanych - zlecenie wykonanie obiektu budowlanego oraz roboty remontowe zlecane do wykonania na wykonanych obiektach.
• Zamówienia planowane i nieplanowane:
- Moment ustalenia wartości zamówienia, w tym w przypadku udzielania zamówienia w częściach.
- Warunki, jakie musi spełniać zamówienie nieplanowane.
- Udzielanie zamówień na części nierozstrzygniętego postępowania.
- Kiedy podział zamówienia jest uzasadniony obiektywnymi przyczynami?
- Szacowanie wartości zamówień w ramach projektów dofinansowanych z UE, w tym wieloletnich.
• Niedozwolone dzielenie zamówienia na części w świetle orzecznictwa KIO oraz komisji orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych - case study.
Zamówienia publiczne