• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Rachunkowość, gospodarka finansowa oraz zmiany w sprawozdawczości placówek oświatowych

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego uczestnicy usystematyzują wiedzę z zakresu rachunkowości, gospodarki finansowej i sprawozdawczości oraz poznają właściwe metody, stosowane w codziennej pracy osób, realizujących te zadania w jednostkach oświatowych. W trakcie spotkania przypomnimy o obowiązujących przepisach, wskażemy sprawdzone rozwiązania problematycznych kwestii związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej w jednostkach oświatowych oraz odpowiemy na Państwa pytania.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Szczegółowe omówienie przepisów dotyczących rachunkowości budżetowej w placówkach oświatowych, przypomnienie i usystematyzowanie wiedzy.
  • Omówienie problematycznych kwestii najczęściej występujących w gospodarce finansowej placówek oświatowych.
  • Wskazanie zasad funkcjonowania wspólnej obsługi placówek oświatowych, odpowiedzialności oraz podziału obowiązków.
  • Omówienie zasad sporządzania sprawozdań budżetowych oraz najczęściej występujących w tym zakresie nieprawidłowości.
  • Uzyskanie odpowiedzi na pytania z zakresu tworzenia sprawozdań budżetowych i z operacji finansowych.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Odpowiedzialność oraz uprawnienia kierownika jednostki i głównego księgowego oraz innych pracowników w placówkach oświatowych.
  2. Szczególne zasady rachunkowości placówek oświatowych i ich ujęcie w wewnętrznych uregulowaniach.
  3. Księgi rachunkowe – rodzaje i zasady ich prowadzenia.
  4. Aktualizacja należności – nowe zasady dokonywania odpisów aktualizujących (konto 290).
  5. Zasady ewidencji odsetek od należności i zobowiązań wymagalnych oraz sposób ich prezentacji w sprawozdaniach.
  6. Plany finansowe placówek oświatowych – tworzenie, zmiany oraz ewidencja.
  7. Dochody budżetowe i ich ewidencja w placówkach oświatowych.
  8. Zasady rozliczenia pobranych dochodów budżetowych przez placówki oświatowe.
  9. Gromadzenie dochodów na wydzielonym rachunku przez placówki oświatowe od 2011 r. – art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
  10. Wydatki budżetowe – klasyfikacja, ewidencja.
  11. Zaliczki i koszty podróży służbowych – ewidencja.
  12. Finansowanie inwestycji w placówkach oświatowych.
  13. Klasyfikacja budżetowa a konta zespołu 4 „Koszty według rodzajów i ich rozliczenie.”
  14. Środki trwałe, wartości niematerialne i prawne – wycena i ich ujęcie w ewidencji księgowej.
  15. Zasady amortyzowania i umorzenia środków trwałych i wartości niematerialnych.
  16. Sprawozdania budżetowe Rb – 27S, Rb – 28S , Rb – 34S – zasady sporządzania i terminy, osoby odpowiedzialne za sporządzenie - omówienie zmian, wynikających z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
  17. Sprawozdania z operacji finansowych Rb – N i Rb – Z - zasady sporządzania i terminy, osoby odpowiedzialne za sporządzenie - rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych oraz zmiany wprowadzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.
  18. Sprawozdawczość a naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  19. Omówienie zasad wspólnej obsługi placówek oświatowych – odpowiedzialność, podział obowiązków.
  20. Nieprawidłowości w gospodarce finansowej i rachunkowości placówek oświatowych.
  21. Pytania i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Główni księgowi i księgowi w placówkach oświatowych, zespołach obsługujących placówki oświatowe oraz centrach usług wspólnych, księgowi w jst, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk, specjalista w zakresie rachunkowości budżetowej, sprawozdawczości oraz finansów publicznych. Naczelnik Wydziału Informacji, Analiz i Szkoleń Regionalnej Izby Obrachunkowej.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 20 kwietnia 2022 r.