Skargi, wnioski i petycje w działalności jst w ujęciu praktycznym i analizą orzecznictwa

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
1. Wprowadzenie:
a. Ramy prawne petycji, wniosku i skargi jako narzędzi kontroli społecznej.
b. Wniosek, petycja, skarga - czym są i jak je od siebie odróżniać.
2. Skargi:
a. Skarga - przedmiot skargi.
b. Prawo do składania skarg – podmioty uprawnione.
c. Organy właściwe do rozpatrywania skarg – organ wykonawczy a organ uchwałodawczy.
d. Rozpatrzenie skargi w sprawie indywidualnej.
e. Rozpatrzenie skargi w toku toczącego się postępowania administracyjnego.
f. Skarga po zakończeniu postępowania administracyjnego.
g. Forma i treść skargi.
h. Rozpatrywanie skarg:
- analiza treści pisma i określenie właściwości organu,
- termin rozpatrzenia oraz ewentualne skutki przekroczenia terminu do rozpatrzenia,
- sposób załatwienia skargi.
i. Ponowne złożenie skargi.
j. Ochrona osób składających wnioski lub skargi.
k. Nadzór i kontrola nad przyjmowaniem, załatwianiem skarg i wniosków.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 7 czerwca 2023 r.
Radni, biuro rady