Praca opiekuna oraz dyrektora w placówkach opieki nad dziećmi do lat 3 to zawód o ogromnej odpowiedzialności – zarówno prawnej, jak i emocjonalnej. Każdego dnia specjaliści w tych rolach mierzą się nie tylko z wyzwaniami organizacyjnymi i edukacyjnymi, ale również z intensywnym obciążeniem psychicznym. Wymaga się od nich nie tylko znajomości przepisów prawa i standardów opieki, ale także umiejętności budowania relacji z dziećmi, współpracownikami i rodzicami. Proponowane szkolenie zostało stworzone z myślą o kompleksowym wsparciu kadry pracującej z najmłodszymi dziećmi.
Uczestnicy szkolenia poznają:
- najważniejsze aspekty prawne dotyczące pracy opiekuna i dyrektora,
- czynniki stresogenne wpływające na dziecko oraz na personel, skutki przewlekłego stresu i sposoby jego ograniczania,
- techniki wspierające dobrostan psychiczny, w tym elementy mindfulness i rozwoju kompetencji zespołowych,
- znaczenie czynnika osobowościowego w reagowaniu na sytuacje stresowe,
- oraz metody efektywnej współpracy z rodzicami, zgodne z wymaganiami standardów opieki.
Ważnym elementem szkolenia jest również pedagogizacja rodziców – jako kluczowe narzędzie budowania zaufania, dobrej komunikacji i pozytywnego wizerunku placówki w oczach rodzin.
Szkolenie łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi narzędziami, umożliwiając uczestnikom lepsze zrozumienie własnych reakcji na stres, zwiększenie efektywności zawodowej oraz tworzenie wspierającego środowiska dla dzieci, współpracowników i rodziców.
Oświata