1. Zasady i przesłanki legalizujące przetwarzanie (w tym udostępnianie) danych osobowych, wynikające z RODO; realizacja obowiązku informacyjnego w sprawach z zakresu udostępniania danych.
2. Zasady, przesłanki i tryby udostępniania przez organy gmin danych z rejestru PESEL i rejestrów mieszkańców, wynikające z ustawy o ewidencji ludności.
3. Stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w sprawach udostępniania danych z ewidencji ludności.
4. Rozpatrywanie wniosku o udostepnienie danych z ewidencji ludności:
- etap I – ocena wstępna wniosku: badanie elementów formalnych oraz ustalenie wysokości opłaty; postępowanie organu gminy w przypadku braków formalnych wniosku lub nieuiszczenia należnej opłaty;
- etap II – ocena merytoryczna wniosku: badanie uprawnienia wnioskodawcy do uzyskania danych; wezwanie do wykazania;
- etap III – udostępnienie danych w formie czynności materialno-technicznej albo odmowa udostępnienia w formie decyzji administracyjnej: elementy, zaskarżalność decyzji.
5. Analiza najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych w sprawach dotyczących udostępniania danych z ewidencji ludności.
6. Studia przypadków, odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste