Udostępnianie informacji a ponowne jej wykorzystywanie. Otwarte dane. Obowiązkowy rejestr umów od lipca 2022 a dostęp do informacji publicznej

szkolenie w formule on-line
Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
1 dzień – 24 stycznia
1. Prawo do informacji publicznej, informacja prosta a informacja przetworzona.
2. Przedmiot informacji – omówienie orzecznictwa, praca na przykładach, dyskusja.
3. Sposoby dostępu do informacji publicznej.
4. Obowiązki podmiotu udostępniającego informacje publiczne.
5. Procedura udostępniania informacji – przykładowe postępowania.
6. Termin i forma udostępnienia informacji. Koszty związane z udostępnieniem.
7. Dostęp do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów.
8. Funkcjonariusze publiczni – definicja i przykłady.
9. Ograniczenie prawa do informacji publicznej:
- przepisy o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych,
- prywatność osoby fizycznej,
- tajemnica przedsiębiorcy.
10. Odmowa udostępnienia informacji publicznej.
11. Umorzenie postępowania.
12. Odwołanie od decyzji.
13. Rejestr umów. Formy jawności gospodarowania środkami publicznym a dostęp do informacji publicznej.
14. Co to jest rejestr umów? Rola Ministra Finansów.
15. Jakie informacje zamieszczane są w rejestrze umów?
16. Elementy składowe rejestru umów.
17. Terminy na zamieszczenie danych w rejestrze.
18. Powszechna dostępność danych.
19. Wyszukiwanie umów.
20. Wejście w życie przepisów.
21. Obowiązki kierowników jsfp.
22. Kara za naruszenie obowiązku prowadzenia, aktualizacji, udostępnienia lub wprowadzania danych do rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 22 stycznia 2022 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa