• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Ustawa o ewidencji ludności w zakresie udostępniania danych oraz wydawania zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców oraz Rejestru PESEL

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas spotkania, które Państwu proponujemy, ekspert przedstawi i wyjaśni pojawiające się trudności w zakresie stosowania przepisów ustawy o ewidencji ludności oraz omówi nietypowe, problematyczne sytuacje dotyczące praktycznego ich stosowania. Podczas zajęć nacisk zostanie położony m.in. na zagadnienia takie jak: problematyka udostępniania danych oraz wydawania zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców oraz Rejestru PESEL czy stosowanie przepisów Kpa do spraw z zakresu ustawy o ewidencji ludności. Dodatkowo zostaną udostępnione uczestnikom niezbędne wzory pism i dokumentów z zakresu tematyki szkolenia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Przedstawienie i wyjaśnienie najczęstszych, występujących nieprawidłowości i problemów z zakresu udostępniania danych i wydawania zaświadczeń.
• Nabycie umiejętności prawidłowego stosowania Kpa do spraw z zakresu ustawy o ewidencji ludności.
• Poznanie i omówienie aktualnego orzecznictwa.
 

zwiń
rozwiń
Program

1. Udostępnianie danych z Rejestru Mieszkańców i z Rejestru PESEL. Podstawy prawne udostępniania danych.
2. Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców i z Rejestru PESEL.
3. Podstawy prawne wydawania zaświadczeń.
4. Legitymacja procesowa wnioskodawcy – różnice w udostępnianiu danych a wydaniu zaświadczenia.
5. Działanie przez pełnomocnika (procedura, opłaty, zwolnienia).
6. Złożenie wniosku, weryfikacja kompletności wniosku – braki formalne a braki fiskalne).
7. Odmowa udostępnienia danych (decyzja administracyjna) i odmowa wydania zaświadczenia – omówienie różnic.
8. Orzecznictwo sądów administracyjnych.
9. Stosowanie kpa do spraw z zakresu ustawy o ewidencji ludności.
10. Najczęstsze nieprawidłowości i problemy – omówienie zagadnień dot. udostępniania danych i wydawania zaświadczeń, m. in.: 
a. zasad udostępniania danych osobowych,
b. opłat za udostępnienie danych osobowych,
c. legitymacji procesowej wnioskodawcy,
d. dostępu do danych osobowych a wtórnego ich wykorzystania,
e. charakteru czynności, związanych z udostępnianiem danych jednostkowych,
f. uzasadnienia decyzji odmawiającej udostępnienia danych osobowych.
11. Pytania i odpowiedzi.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy gmin/miast realizujący zadania zlecone z zakresu ewidencji ludności, kierownicy i pracownicy USC, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada pięcioletnią praktykę w kancelarii prawnej, jest wieloletnim pracownikiem administracji samorządowej, obecnie pracownik w Urzędzie Wojewódzkim na stanowisku kierowniczym z zakresu spraw obywatelskich (tj. z zadań zleconych jst z zakresu ustaw o ewidencji ludności, dowodów osobistych, prawa o aktach stanu cywilnego, zmiany imion i nazwisk, rejestracji i kwalifikacji, Kpa). Prowadzi zajęcia dla pracowników jst z zakresu spraw obywatelskich, które dostosowane są do praktycznych problemów pracowników urzędów samorządowych. Wykłady są wysoko oceniane przez uczestników. Nadal podwyższa swoje kwalifikacje na kursach, warsztatach.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 2 marca 2022 r.