1. Diagnoza aktualnego wizerunku Urzędu (miasta, gminy). Metody i narzędzia:
• Audyt wizerunku Urzędu i badanie opinii mieszkańców.
• Badania ilościowe i jakościowe. Metody badawcze, konstrukcja scenariusza, dobór próby. Kogo, o co i w jaki sposób zapytać?
• Grupy focusowe i wywiady indywidualne. Organizacja i moderacja spotkania.
• Inne możliwości i instrumenty badania jakości pracy urzędu. Praktyczne wskazówki i przykłady.
2. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, czyli jak dbać o pozytywny wizerunek Urzędu.
• Urząd jako przedstawiciel sektora usług.
• Urząd z ludzką twarzą. Pracownicy Urzędu i ich wpływ na wizerunek.
• Tajemniczy klient, czyli audytor w urzędzie.
• Standaryzacja procesów obsługi klienta metodą na podnoszenie jakości usług świadczonych przez Urząd.
3. Planowanie działań informacyjnych i promocyjnych Urzędu w trudnych sytuacjach.
• Koronawirus w Polsce i na świecie. Komunikacja z mieszkańcami w dobie epidemii.
• Wsparcie miast i gmin dla lokalnego biznesu. Fundusze, ulgi, udogodnienia.
• Rozwiązania europejskich samorządów wobec epidemii koronawirusa.
• Komunikacja z mieszkańcami w czasie kwarantanny. Kreatywne wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji.
• Obsługa klientów w czasie zagrożenia i kwarantanny. Twój urząd wciąż tu jest!
• Nie tylko epidemia. Komunikacja w innych sytuacjach kryzysowych.
4. Promocja Urzędu w praktyce:
• Identyfikacja wizualna i branding Urzędu. Logo, symbol, herb, kody kolorystyczne.
• Urząd jako marka – czy to możliwe?
• Promocja a trendy społeczne.
• Ekologia kontra smog. Moda czy prawdziwe wyzwanie dla miast?
• Siła dobrego gadżetu. Produkty regionalne, upominki i materiały promocyjne, które kształtują wizerunek oraz udane i długotrwałe relacje.
5. Przykłady budowania wizerunku urzędów polskich miast i gmin. Praktyczne wskazówki na potrzeby strategicznego planowania działań komunikacyjnych Urzędu skierowanych do różnych grup interesariuszy.
Kultura, sport, NGO, promocja