• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Właściwe raportowanie w sprawie dostępności - pytania i odpowiedzi, wyjaśnianie wątpliwości

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Do 31 marca 2021r. zgodnie z ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, wszystkie podmioty publiczne, w tym jednostki samorządu terytorialnego, powinny sporządzić raporty o stanie zapewnienia dostępności. Jest to ostatni moment, by skonsultować i uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania z zakresu prawidłowego raportowania dostępności przed złożeniem i publikacją raportu.

W związku z powyższym obowiązkiem, proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, które pomoże usystematyzować wiedzę z tego zakresu, rozwiązać wątpliwości związane ze wypełnieniem i złożeniem raportu oraz jego publikacją.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Możliwość konsultacji kwestii problemowych związanych ze złożeniem i publikacją raportu. Przegląd poszczególnych obszarów dostępności: architektonicznej, komunikacyjno- informacyjnej oraz cyfrowej w zakresie najczęstszych problemów związanych z raportowaniem. 
Uzyskanie odpowiedzi na pytania związane z tematyką szkolenia.

Wskazanie:

  • Kto podlega raportowaniu: czy osp, stowarzyszenia i fundacje powinny złożyć raport?
  • Jak i gdzie złożyć raport?
  • Które budynki wykazujemy w raporcie? Co w sytuacji, gdy podnajmujemy budynek lub współużytkujemy z inną jednostką?
  • Kiedy budynek jest wolny od barier?
  • Co rozumiemy jako dostęp alternatywny? Jak można uzasadnić zastosowanie dostępu alternatywnego?
  • Jakie strony internetowe powinniśmy wykazać? Co z mediami społecznościowymi? Czy wykazujemy aplikacje?
  • Jaki okres sprawozdawczy wykazujemy w raporcie?
     
zwiń
rozwiń
Program

1. Jakie podmioty podlegają raportowaniu? Podmiot publiczny na gruncie ustawy UzD.
2. Ochotnicze straże pożarne, stowarzyszenia, fundacje, stowarzyszenia zwykłe – czy składają raport?
3. Kto składa raport do wojewody a kto do ministra właściwego?
4. Obowiązek publikacji raportów – gdzie i jak właściwie zaraportować?
5. Własność budynków, wynajem, posiadanie, użytkowanie – formy władania budynkiem, prowadzenie działalności a wykazywanie budynków w raporcie – kwestie problematyczne.
6. Co rozumiemy pod pojęciem strona internetowa podmiotu? Strona internetowa a Facebook, strony internetowe a deklaracje dostępności.
7. Jak uzupełnić dane dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej?
8. Okres sprawozdawczy poddawany raportowaniu a dostęp alternatywny.
9. Dyskusja nad problematycznymi zagadnieniami zgłaszanymi przez uczestników szkolenia.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza administracji publicznej, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek podległych, sekretarze, administratorzy BIP-ów i serwisów informacyjnych, pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie i realizację przepisów dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, koordynatorzy ds. dostępności, audytorzy wewnętrzni, wszystkie osoby zainteresowane problematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.


ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 26 marca 2021r.