Wydawanie decyzji administracyjnych na gruncie Kodeksu postępowania administracyjnego

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
Omówienie zmian w Kodeksie postępowania administracyjnego (również po wprowadzeniu w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych), w tym:
- Zasad związanych z doręczaniem na podstawie k.p.a., także tych dotyczących e-doręczeń po wejściu w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych.
- Art. 14 k.p.a. - sposobów prowadzenia postępowania administracyjnego, zasady pisemności i jej wpływu na pozostałe zmiany w k.p.a.
- Ponaglenia a przekazanie odpisów akt do organu wyższego rzędu.
- Roli pełnomocnictwa w postępowaniu i w doręczaniu decyzji.
- Podania, prawidłowości wnoszenia i wpływu ustawy o doręczeniach na zmiany w przepisach.
- Kwestii dotyczących doręczenia w postępowaniu administracyjnym, analiza formy doręczeń, ich skutków oraz roli pełnomocników w postępowaniu.
- Aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych dotyczącego procedury administracyjnej.
1. Zasady postępowania administracyjnego i ich wpływ na wydawanie decyzji.
2. Właściwość rzeczowa i miejscowa - przekazanie według właściwości.
3. Pełnomocnictwa:
- Pełnomocnik – rola w postępowaniu.
- Udzielanie pełnomocnictw.
- Jak ma postępować organ w stosunku do pełnomocników strony przy doręczaniu decyzji?
4. Doręczenia w postępowaniu administracyjnym a ustawa o doręczeniach elektronicznych.
5. Uzupełnianie braków formalnych w postępowaniu administracyjnym.
6. Gromadzenie dowodów w postępowaniu administracyjnym.
7. Art. 79 a art. 10 k.p.a.
8. Poświadczanie przez pracownika zgodności odpisu dokumentu z oryginałem.
9. Upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych a kontrola NIK.
10. Strona postępowania.
11. Odmowa wszczęcia postępowania.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 6 lipca 2023 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa