Zmiany w 2020 r. W postępowaniu egzekucyjnym w administracji, prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym. Wpływ tych zmian na obowiązki gmin w dochodzeniu należności podatkowych.

szkolenie w formule on-line
Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą specjalnej platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.
Celem spotkania jest przede wszystkim kompleksowe przedstawienie rewolucyjnych zmian w postępowaniu egzekucyjnym w administracji, które weszły w życie 31 marca 2020 r. oraz które wejdą w życie 30 lipca 2020 r. i 1 lutego 2021 r. Omówione zostaną również w części tarcze antykryzysowe 1, 2 i 3, które weszły w życie 31 marca, 18 kwietnia i 16 maja 2020 r. w zakresie dotyczącym liczenia terminów procesowych (okres zawieszenia tych terminów, termin uchylenia wstrzymania rozpoczęcia i zawieszenia biegu terminów procesowych), obowiązków gmin w czasie epidemii, w zakresie podejmowania czynności, mających na celu wszczęcie postępowania egzekucyjnego, liczenia terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego oraz problematyka wstrzymania postępowania egzekucyjnego w czasie epidemii.
Część pierwsza:
- Nowe rozwiązania w zakresie dochodzenia należności podatkowych i cywilnoprawnych w tarczy antykryzysowej, w tym:
- liczenie terminów procesowych (okres zawieszenia tych terminów, termin uchylenia wstrzymania rozpoczęcia i zawieszenia biegu terminów procesowych),
- jakie działania gmina jako wierzyciel może i powinna podejmować w czasie epidemii,
- liczenie terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego w związku z zawieszeniem (wstrzymaniem) biegu administracyjnych terminów procesowych w okresie marzec- maj 2020 r.; - czy tarcza antykryzysowa zawiesiła w okresie obowiązywania zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii bieg terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych,
- wstrzymanie administracyjnego postępowania egzekucyjnego w związku z COVID-19,
- wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych w czasie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii,
- upadłość i restrukturyzacja w czasie koronawirusa (zmiany w przepisach).
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem.
Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: biuro@opole.frdl.pl lub poprzez formularz na www.opole.frdl.pl do 10 czerwca 2020 r.
Finanse, rachunkowość, podatki