Strategia Rozwoju Oferty Czasu Wolnego
ADRESACI:
- gminy miejskie, miejsko-wiejskie i wiejskie
- powiaty
CEL:
- Określenie kierunków rozwoju turystyki adekwatnych do potencjału oraz zasobów przyrodniczych i kulturowych rejonu
KORZYŚCI
- Identyfikacja, rozwój i/lub opracowanie markowych produktów turystycznych oraz uzupełniającej oferty produktów i czasu wolnego
- Zaplanowanie działań inwestycyjnych i promocyjnych w celu zwiększenia atrakcyjności turystycznej gminy/powiatu
ZAKRES USŁUGI:
Strategia zostanie opracowana metodą partycypacyjno-ekspercką: podczas warsztatów strategicznych z udziałem interesariuszy (powołanych w ramach Konwentu Strategicznego) oraz z udziałem ekspertów z zakresu turystyki i bieżących trendów branżowych.
Kluczowe elementy realizacji:
- diagnoza stanu systemu turystyki: — uwarunkowania wewnętrzne: położenie, dziedzictwo, infrastruktura, ruch turystyczny; — uwarunkowania zewnętrzne: np. trendy w turystyce, demografia, infrastruktura sprzyjająca rozwojowi
- analiza istniejących produktów turystycznych i grup docelowych
- analiza SWOT gminy/powiatu jako miejsca destynacji turystycznej i miejsca prowadzenia działalności turystycznej
- opracowanie planu operacyjnego strategii rozwoju, jako elementu polityki rozwoju oferty czasu wolnego:
- sformułowanie wizji, misji, celów i priorytetów rozwojowych w obszarze rozwoju turystyki
- wypracowanie kierunków rozwoju oferty czasu wolnego (kluczowe zadania i ramy ich realizacji etc.)
- określenie systemu wdrażania zapisów dokumentu: monitorowania, ewaluacji i aktualizacji oraz upowszechniania zapisów strategii
- konsultacje społeczne i opracowanie ostatecznej wersji dokumentu