• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Dostęp do informacji publicznej i otwarte dane

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponowane szkolenie pozwoli uczestnikom na zapoznanie się z przepisami ustawy z 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Prowadząca wskaże w jaki sposób stosować te przepisy równocześnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie i ugruntowanie wiedzy o tym, jak stosować nową ustawę o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
• Poznanie standardów prawnych otwierania danych. 
• Zdobycie wiedzy o specyfice trybów zapewniania dostępu do informacji na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz na podstawie ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.

zwiń
rozwiń
Program

1. Otwarte dane i dostęp do informacji publicznej – różnice w regulacjach prawnych.
2. Otwarte dane i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego – nowa ustawa, nowe obowiązki.
3. Otwarte dane i inne podstawowe pojęcia na gruncie ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w zestawieniu z regulacjami dotyczącymi dostępu do informacji publicznej.
4. Informacja sektora publicznego a informacja publiczna – nowa ustawa sprzyja „obchodzeniu” przepisów UDIP.
5. Otwarte dane – tryby zapewniania dostępu do informacji.
6. Zakres podmiotowy – kto ma otwierać dane, kto i jak może skorzystać z zapewnionego dostępu.
7. Ograniczenia prawa do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego – jakich informacji nie można „otwierać”.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby odpowiedzialne za udostępnianie informacji publicznej, osoby zaangażowane w otwieranie danych, pełnomocnicy ds. otwartości danych, osoby odpowiedzialne za prowadzenie BIP, osoby odpowiedzialne za anonimizację danych, osoby odpowiedzialne ze organizację wnioskowych trybów zapewniania dostępu do informacji.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor nauk prawnych, radca prawny, partnerka w Kancelarii Radców Prawnych oraz redaktor naczelny kwartalnika "ABI Expert”, członkini kadry naukowej Instytutu Prawa Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych na Uczelni Łazarskiego. Specjalizuje się w ochronie danych osobowych, dostępie do informacji publicznej, ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, prawie konstytucyjnym i samorządowym. Autorka monografii “Ochrona danych osobowych a dostęp do informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego. Próba zdefiniowania relacji w polskim porządku prawnym”, Wolters Kluwer 2022. Pod jej redakcją naukową powstał komentarz do RODO – „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych”, C.H. Beck 2018. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji z zakresu ochrony danych osobowych i prawa informacyjnego. Jest współautorką komentarza do ustawy o ponownym wykorzystywaniu isp.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 14 marca 2022 r.