• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kodeks postępowania administracyjnego po zmianach wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych

Cena: 440 PLN netto/os. W przypadku zgłoszenia do 29 stycznia 2024 r. cena wynosi 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Ustawa o e-doręczeniach wprowadza istotne zmiany dotyczące funkcjonowania doręczeń elektronicznych, poprzez przyjęcie nowych standardów dotyczących sposobów korespondencji i zastąpienie jej tradycyjnych form elektronicznymi. W celu usystematyzowania wiedzy i przygotowania się do właściwej realizacji nowych obowiązków, proponujemy Państwu udział szkoleniu, podczas którego omówimy zagadnienia z zakresu postępowania administracyjnego ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zakresie e-doręczeń, wchodzących w życie od 30 marca 2024 r.

Podczas zajęć prowadząca przybliży regulacje dotyczące publicznej usługi doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej, wskaże jak prawidłowo wszcząć postępowanie administracyjne, jak zbierać dowody i wydawać decyzje. Podpowie, w jakich sytuacjach nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz na co zwrócić uwagę przy tworzeniu wiadomości, wysyłaniu i odbieraniu ich.

Udział w zajęciach pozwoli Państwu na zdobycie i ugruntowanie wiedzy praktycznej dotyczącej stosowania prawidłowych procedur w prowadzonych postępowaniach administracyjnych, kończących się wydaniem decyzji administracyjnej.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie prawidłowego prowadzenia postępowania administracyjnego i wydawania decyzji, ze szczególnym uwzględnieniem zasad, wynikających z ustawy o doręczeniach elektronicznych.
  • Przedstawienie standardów i zasad związanych ze stosowaniem e-doręczeń, wskazanie kogo dotyczą. Analiza obowiązków podmiotów publicznych, wynikających z ustawy o doręczeniach elektronicznych.
  • Wyjaśnienie pojęć publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE), publicznej usługi hybrydowej (PUH), kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (KURDE). Wskazanie, w jakich sytuacjach należy je stosować. 
  • Uzyskanie podpowiedzi, jak obsługiwać skrzynki do doręczeń, jak tworzyć wiadomości, załączać pliki, archiwizować korespondencję.
  • Wskazanie prawidłowego stosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w postępowaniach administracyjnych, z uwzględnieniem decyzji PUODO.
  • Uzyskanie odpowiedzi na pytania:
  • Czym się różni adres do doręczeń elektronicznych od adresu poczty elektronicznej?
  • Kto powinien podpisywać dokumenty elektroniczne?
  • Jak stwierdzić, czy korespondencja została doręczona?
  • Jak wszcząć postępowanie administracyjne?
  • Czym jest PUH i PURDE?
  • Czym się różni doręczanie przez e-PUAP od nowych e-doręczeń?
  • Na czym polegać będzie „fikcja doręczenia elektronicznego”?
  • Jak liczyć terminy?
  • Jaka jest rola operatora wyznaczonego, jego obowiązki i zakres odpowiedzialności?
zwiń
rozwiń
Program

1. Zasady postępowania administracyjnego w orzecznictwie sądów:

  • skutki ich niezastosowania dla organów administracji publicznej – art. 14 - zasada pisemności po zmianach w kontekście doręczeń elektronicznych, 
  • podpisywanie dokumentów elektronicznych, 
  • rola profilu zaufanego, 
  • czy pracownicy winni wyrażać zgodę na używanie przez nich profilu zaufanego?

2. Strona postępowania. 
3. Pełnomocnik. Jak ma postępować organ w stosunku do pełnomocników strony? Omówienie na podstawie orzecznictwa.
4. Terminy załatwiania spraw administracyjnych. 
5. Publiczna Usługa Hybrydowa a termin załatwienia sprawy.
6. Bezczynność i przewlekłość postępowania.
7. Jak prawidłowo dokonać wszczęcia postępowania administracyjnego?
8. Wszczęcie postępowania za pomocą EPUAP, doręczeń elektronicznych. 
9. Kiedy dochodzi do wszczęcia postępowania?
10. Podania, wnioski, pisma w toku postępowania.
11. Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania. Braki formalne.
12. Hierarchia doręczeń w Kodeksie postępowania administracyjnego.
13. Doręczanie PURDE - Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Wszyscy pracownicy administracji rządowej i samorządowej, biorący udział w wydawaniu decyzji administracyjnych i stosujący przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a., postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 8 lutego 2024 r.

W przypadku zgłoszenia do 29 stycznia 2024 r. cena wynosi 399 PLN netto/os.