• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

E-doręczenia w jsfp po 1 stycznia 2025 r. Zmiany, okresy przejściowe, prowadzenie postępowania administracyjnego w praktyce

Miejsce
Internet
Termin
08 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2024 r cena: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Zgodnie z Komunikatem Ministra Cyfryzacji z 12 lipca 2024 r. od 1 stycznia 2025 r. podmioty publiczne wskazane w ustawie będą miały obowiązek korzystania z e-doręczeń. Od tego dnia jednostki publiczne będą zobligowane do posiadania adresu do e-doręczeń, wpisanego do bazy adresów elektronicznych (BAE), a także doręczać pisma na adres do e-doręczeń podmiotom, które z niego korzystają.

Przesuwanie terminu wejścia w życie e-doręczeń, a także kolejne propozycje zmian powodują niejasności i wątpliwości w prawidłowym interpretowaniu przepisów, dlatego proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, które pomoże zrozumieć jak w praktyce korzystać z e-doręczeń i stosować je w jednostce.

Uczestnictwo w zajęciach pozwoli Państwu:

  • zapoznać się z praktycznym stosowaniem przepisów,
  • właściwie interpretować przepisy ustawy o e-doręczeniach w stosunku do prowadzenia postępowania administracyjnego i wydawania decyzji,
  • uzyskać dostęp do obszernych materiałów szkoleniowych pomocnych przy wykonywaniu obowiązków,
  • wyeliminować błędy i nieprawidłowości w bieżącej pracy.

Zajęcia poprowadzi radca prawny realizująca od kilkunastu lat szkolenia dla samorządu, świadcząca wsparcie prawne dla jst, ceniona za jasny sposób przekazywania wiedzy, uzyskująca bardzo dobre oceny od uczestników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Wskazanie obowiązków podmiotów publicznych, wynikających z wprowadzenia ustawy o doręczeniach elektronicznych, obowiązujących od 1 stycznia 2025 r.
  • Wyjaśnienie, jakie obowiązki ciążą na jsfpjak należycie przygotować się do nich.
  • Przedstawienie, krok po kroku, działania aplikacji e-doręczeń w praktyce.
  •  
zwiń
rozwiń
Program


1. Od kiedy stosujemy doręczenia elektroniczne?:

  • Termin dla poszczególnych podmiotów publicznych.
  • Terminy dla podmiotów niepublicznych.
  • Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy, a kim podmiot niepubliczny? Jak będzie w praktyce? 
  • Jakie obowiązki mają podmioty publiczne, a jakie podmioty niepubliczne?
  • Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi.
  • Nowe podmioty zobowiązane.
  • Jak będą wyglądać doręczenia elektroniczne w okresie przejściowym, czyli w trakcie 2025 r.? Obowiązki organów w 2025 r..
  • Na kogo założyć adres na urząd czy gminę, na starostowo czy powiat? Planowane zmiany, wykreślanie dotychczas założonych adresów przez ministra.

2. Zmiany dla samorządowych instytucji kultury, samorządowych osób prawnych.
3. Czym w praktyce są doręczenia elektroniczne?:

  • Czy możemy stosować doręczenia elektroniczne przed terminem wejścia w życie?
  • Czy możemy wysyłać zwykłe listy doręczeniami elektronicznymi?
  • Czy możliwe jest wysyłanie korespondencji za granicę?

4. Jaki cel ma osiągnąć ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki?
5. Kto jest zobowiązany do wysyłania korespondencji doręczeniami elektronicznymi, a kto jest wyłącznie zobowiązany do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?
6. Proponowane zmiany w ramach planu naprawczego w przepisach dotyczących doręczeń elektronicznych. 

 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze gmin, pracownicy działów organizacyjnych, pracownicy upoważnieni do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, informatycy, koordynatorzy czynności kancelaryjnych - archiwiści w urzędach samorządu terytorialnego, administracji rządowej, wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e-doręczeń, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, zapewniania dostępności, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Mariola Walkowicz
Specjalista ds. szkoleń i projektów
tel. 77 454 48 29
mariola.walkowicz@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 23 grudnia 2024 r cena: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 3 stycznia 2025 r.