• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Budowanie relacji z mieszkańcami. Skuteczna komunikacja na linii: władze miasta (gminy) – mieszkańcy

online

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Opinia otoczenia na temat jakości usług świadczonych przez urząd ma bezpośredni wpływ na postrzeganie przez mieszkańców jakości życia w danym miejscu – stąd warto dowiedzieć się, jak badać nastroje mieszkańców, jak planować działania komunikacyjne wobec mieszkańców i jak wdrażać w życie projekty podnoszące jakość życia.
Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, którego przedmiotem jest omówienie zasad dotyczących budowania dobrych relacji z mieszkańcami oraz pozytywnego wizerunku urzędu (miasta, gminy itp.) i marki terytorialnej. Podczas zajęć wskażemy w jaki sposób wizerunek przekłada się na satysfakcję mieszkańców danego obszaru i osób korzystających z usług. Szkolenie jest wsparte szeregiem praktycznych przykładów i wskazówek.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy z zakresu skutecznej komunikacji i budowania relacji z mieszkańcami.
• Zdobycie praktycznej wiedzy na temat organizacji i realizacji badań opinii i nastrojów społecznych mieszkańców miasta/gminy.
• Omówienie zasad prowadzenia projektów związanych z budowaniem dobrych relacji z mieszkańcami i pozytywnego wizerunku urzędu.
• Poznanie użytecznych narzędzi diagnozowania aktualnego wizerunku oraz metod wspomagające pracę nad promocją urzędu i komunikację z mieszkańcami, także w sytuacjach trudnych i problematycznych.
• Zaprezentowanie dobrych praktyk w zakresie komunikacji z mieszkańcami oraz wskazanie najczęściej popełnianych błędów w tym zakresie.
• Poznanie odpowiedzi na pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć.  
• Otrzymanie obszernych materiałów szkoleniowych w tym m.in. materiałów filmowych i graficznych prezentujących praktyczne przykłady: narzędzia badawcze, np. kwestionariusze ankiety, scenariusze przebiegu badań opinii, analizy raporty badawcze dotyczące opinii mieszkańców na temat jakości życia w wybranych miastach/gminach.

zwiń
rozwiń
Program

1. Poznaj swoich mieszkańców i dowiedz się, jakie są ich prawdziwe opinie na temat miasta/gminy.
• Jak skutecznie rozmawiać z mieszkańcami, w jaki sposób zachęcać ich do wyrażania opinii na temat życia w mieście/gminie.
• Badania ilościowe i jakościowe. Metody badawcze, dobór próby. Jak przygotować badanie, kogo, o co i w jaki sposób zapytać?
• Budowa kwestionariusza ankiety krok po kroku. Praktyczne wskazówki dla planujących badanie opinii mieszkańców: rodzaje pytań badawczych, najczęstsze błędy ankiety i sposoby ich unikania.
• Różne punkty widzenia w zróżnicowanych grupach mieszkańców: grupy focusowe i wywiady indywidualne. Organizacja i moderacja spotkania.
2. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, czyli zadbaj o pozytywny i przyjazny wizerunek urzędu miasta/gminy w oczach mieszkańców.
• Urząd z ludzką twarzą. Rola pracowników urzędu w procesie kształtowania relacji z mieszkańcami.
• Tajemniczy klient, czyli audytor w urzędzie. Metodyka badań, przebieg procesu i oczekiwane efekty. Blaski i cienie tej metody badawczej.
• Standaryzacja procesów obsługi mieszkańca metodą podnoszenia jakości usług świadczonych przez urząd.
3. Zaplanuj swoje działania komunikacyjne skierowane do mieszkańców. Praktyczne przykłady i wskazówki.
• Kanały i narzędzia komunikacji. Nowe kanały i nowe możliwości oraz nowe oblicze znanych mediów.
• Promocja wewnętrzna kluczem do sukcesu wizerunkowego miasta/gminy. Podnoszenie satysfakcji mieszkańców. Mieszkańcy w roli ambasadorów marki terytorialnej (miasta/gminy).
• Komunikacja z mieszkańcami a trendy społeczne. Wrażliwość urzędu na czynniki i sygnały płynące z otoczenia.
• Organizacja spotkań, konsultacji i konferencji. Rola podmiotów opiniotwórczych (mediów) w budowaniu relacji i komunikacji na linii: urząd – mieszkańcy.
• Realizacja projektów społecznie odpowiedzialnych.
4. Poznaj praktyczne przykłady strategicznego planowania działań komunikacyjnych miasta/gminy wobec mieszkańców.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy administracji samorządowej, pracownicy wydziałów promocji – osoby i jednostki odpowiedzialne za wizerunek miasta lub gminy, komunikację z mieszkańcami i relacje zewnętrzne, a także za realizację projektów społecznych, promocyjnych i komunikacyjnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ukończyła kurs Professional Diploma in Marketing i uzyskała międzynarodowy dyplom potwierdzający kwalifikacje i kompetencje marketingowe The Chartered Institute of Marketing in London. Dyrektor Agencji Komunikacji Marketingowej Business Consulting w Katowicach. Zaangażowana w przedsięwzięcia związane z marketingiem terytorialnym oraz promocją miast i regionów. Autorka wielu koncepcji i kampanii promocyjnych dla marek terytorialnych oraz strategii komunikacji marketingowej dla Katowic, Pszczyny i Polkowic. Koordynatorka projektów badawczych związanych z diagnozowaniem opinii mieszkańców oraz wizerunkiem miejsc. Regularnie przygotowuje programy i materiały szkoleniowe, warsztaty, studia przypadku i prowadzi szkolenia na temat marketingu terytorialnego i promocji miast/regionów oraz zajęcia dydaktyczne z zakresu badań marketingowych, komunikacji i CSR na Uniwersytecie Śląskim i w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Współautorka książki „Szukając klienta, czyli jak rozpoznać potencjalnego nabywcę i nie wpaść w pułapkę sprzedawania wszystkim”, która ukazała się na rynku w 2019 roku.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 29 czerwca 2023 r.