Promocja instytucji w sieci. Kurs specjalisty ds. mediów społecznościowych

online

17, 18, 21, 23.11 2022 r. Kurs w godzinach 09:30-14:30 każdego dnia

 

 

Ważne informacje o szkoleniu

Facebook, Instagram, YouTube, Twitter LinkedIn i TikTok – to tylko najpopularniejsze serwisy społecznościowe, z których korzystają przedstawiciele sektora publicznego. Czy jednak korzystają z tej formy komunikacji właściwie? Liczne, często nieścisłe regulacje prawne, specyficzne oczekiwania odbiorców, a także przekazywanych komunikatów powodują, że aby komunikacja sektora publicznego w tej przestrzeni była właściwa, należy zapoznać się z najważniejszymi uwarunkowaniami. Zarówno dotyczącymi samej komunikacji, budowania jej strategii, jak też funkcjonowania poszczególnych serwisów i obowiązującego prawa. Jak wykorzystywać funkcje poszczególnych serwisów? Jak skutecznie docierać do odbiorców i powiększać ich liczbę? Jak prowadzić atrakcyjny profil? To tylko niektóre z pytania, które się pojawiają. Podczas proponowanego kursu uczestnicy nie tylko poznają najpopularniejsze media społecznościowe i ich funkcjonalności, ale nauczą się budować strategię obecności w nich, najważniejsze zagadnienia prawne i poznają możliwości komunikacji z odbiorcami. Uczestnicy otrzymają wiedzę z zakresu obecności w mediach społecznościowych i możliwości ich wykorzystania.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy 4-dniowego kursu, w jego trakcie:
• Zapoznają się z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi (Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, TikTok) i ich funkcjonalnościami.
• Poznają najważniejsze trendy związane z komunikacją w social media.
• Nauczą się tego, w jaki budować i realizować strategię obecności w social media, a także jak mierzyć zakładane cele.
• Poznają mechanizmy, które wpływają na zasięgi postów, a także zaangażowanie odbiorców.
• Nauczą się metod właściwej komunikacji w mediach społecznościowych i reagowania na sytuacje kryzysowe.
• Poznają rolę, jaką ma stosowanie spójnej identyfikacji wizualnej i zapoznają się z dobrymi praktykami w tym obszarze.
• Zapoznają się z prawnym aspektem prowadzenia profili w mediach społecznościowych.
• Nauczą się wykorzystywać narzędzia oferowane przez poszczególne media.
• Poznają możliwości reklamowe na platformie Facebook.
• Nauczą się tworzyć treści, przyciągające uwagę odbiorcy.
• Poznają zasady tworzenia czytelnych treści.
• Nauczą się optymalizować treści pod kątem SEO, aby były lepiej widoczne w sieci.

zwiń
rozwiń
Program

Moduł I: Media społecznościowe: od podstawowych trendów i funkcjonalności po budowanie strategii
1. Wprowadzenie w zagadnienie mediów społecznościowych:
• Social media w danych: analiza najważniejszych raportów i trendów.
• Kim są użytkownicy mediów społecznościowych i co z tego wynika dla sektora publicznego.
• Różnice między mediami społecznościowymi a tradycyjnymi kanałami komunikacji.
• Social media w administracji publicznej: o czym należy wiedzieć prowadząc komunikację urzędu.
• Przegląd najważniejszych mediów społecznościowych (FB, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, Linkedin) i ich roli w komunikacji.
2. Zapoznanie z najważniejszymi narzędziami komunikacji social media:

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek sektora publicznego, odpowiedzialni za prowadzenie kont w mediach społecznościowych, promocję i komunikację w instytucji, pracownicy instytucji i organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzących

Trener 1 - Pracownik sektora publicznego, który od 15 lat jest związany z branżą public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty m.in. dla sektora finansów publicznych. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations. (Moduł I i II)

Trener 2 - Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, certyfikowany trener na poziomie odpowiadającym EQF 5 European Qualification Framework (Senior Trainer). Praktyk z kilkunastoletnim doświadczeniem w komunikacji, marketingu, i zarządzaniu wizerunkiem (doświadczenia zawodowe zdobywał w samorządzie, organizacjach pozarządowych i biznesie). Współautor podręcznika „Narzędziownik promocyjny dla organizacji pozarządowych”. Autor publikacji w takich mediach, jak Forbes, Antyweb, Marketing w Praktyce, Dziennik Zachodni, Wirtualna Polska. Prelegent wielu imprez branżowych w rodzaju LinkedIn Local, Internet Beta, Sprawny Marketing. Prowadził szkolenia m.in. dla Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Microsoftu, Santander Banku. (Moduł III i IV)

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia, możliwość konsultacji z trenerem. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.

ZGŁOSZENIA:

Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 14 listopada 2022 r.