• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Rezerwa 0,5% subwencji oświatowej – jak otrzymać dodatkowe środki z MEN?

Miejsce
Internet
Termin
12 września 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
399 zł

Zapraszamy Państwa na dedykowane przede wszystkim osobom zajmującym się finansami oświatowymi szkolenie, którego przedmiotem będzie rezerwa 0,5% subwencji oświatowej.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas szkolenia przedstawimy możliwości pozyskania dodatkowych środków na finansowanie zadań oświatowych z rezerwy części oświatowej subwencji. Wskażemy, jak skutecznie o nie wnioskować, jakie kryteria warunkują pozytywne rozpatrzenie wniosku o środki z rezerwy. Szkolenie poprowadzi ceniony ekspert, były wieloletni pracownik MEN, odpowiedzialny za subwencję oświatową, autor ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz komentarza do ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przekażemy praktyczną wiedzę dotyczącą wnioskowania o środki w ramach rezerwy 0,5% części oświatowej subwencji ogólnej w 2024 r.
  • Pokażemy zasady podziału części oświatowej subwencji oraz zasady rządzące podziałem środków z rezerwy.
  • Omówimy wszystkie kryteria, wskazując sposoby wnioskowania o środki i przekazując praktyczne wskazówki.
  • Umożliwimy konsultację kwestii problemowych podczas trwania szkolenia z ekspertem - praktykiem w celu uniknięcia błędów i nieprawidłowości przy wnioskowaniu o środki z rezerwy.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawa prawna – ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, rozporządzenie MEN w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.
  2. Zasady rządzące podziałem środków z rezerwy.
  3. Zasady podziału subwencji oświatowej w pigułce.
  4. Kryteria, dla których termin jeszcze nie minął:
    • Kryterium I – wzrost zadań:
      • aktualizowanie na bieżąco danych w Systemie Informacji Oświatowej przez szkoły i placówki oświatowe,
      • weryfikacja raportów miesięcznych przed wnioskowaniem,
      • szacowanie kwoty przysługującej na wzrost zadań na podstawie raportów miesięcznych i metryczki.
    • Kryterium II – zdarzenia losowe.
    • Kryterium III – żywioły.
    • Kryterium IV i V – odprawy dla nauczycieli.
    • Kryterium VI – wyposażenie w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne nowych/zaadoptowanych pomieszczeń.
    • Kryterium VII – wyposażenie w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne szkół rozpoczynających kształcenie w nowych zawodach.
  5. Kryteria, dla których w tym roku termin już minął, ale powtarzają się corocznie:
    • Kryterium VIII – błędy MEN.
    • Kryterium IX – inne zadania o jednorazowym charakterze. Czy to realne kryterium?
  6. Pytania i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego – szczególnie wydziałów oświaty i budżetu, osoby zajmujące się subwencją oświatową, przedstawiciele CUW-ów i ZEAS-ów, skarbnicy, wójtowie, burmistrzowie.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Przez 6 lat był pracownikiem Ministerstwa Finansów, następnie przez 9 lat pracownikiem Ministerstwa Edukacji Narodowej. W MEN na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu, odpowiedzialnego za SIO oraz finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej. Autor m. in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, nowelizacji ustawy o SIO, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 399 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 10 września 2024 r.