• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w placówkach oświatowych

online
Miejsce
Internet
Termin
23 maja 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 9 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego tematem będą środki trwałe, które są istotnym zagadnieniem dla finansów oświaty. Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się z regulacjami dotyczącymi szeroko rozumianej gospodarki składnikami majątkowymi w świetle aktualnie obowiązującego prawa.

Ważne informacje o szkoleniu

W trakcie szkolenia zostaną omówione zasady gospodarowania składnikami majątku w placówkach oświatowych, w tym przyjęcie, przekazanie, likwidacja. Na podstawie aktualnie obwiązujących przepisów prawnych zostanie szczegółowo przekazana charakterystyka środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Omówione zostaną także wszystkie etapy prawidłowego przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji. Wskazane będą także najczęściej popełniane błędy związane z gospodarowaniem składnikami majątku. Szczególny uwaga zostanie poświęcona na praktyczne ujęcie wszystkich aspektów związanych z inwentaryzacją. Uczestnicy otrzymają prezentację zawierającą treści teoretyczne jak i przykłady praktyczne. Dołączone zostaną także wzory dokumentów oraz aktualne przepisy prawne.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie nie tylko teoretycznej wiedzy z zakresu gospodarowania składnikami majątku, ale również praktycznych umiejętności z zakresu inwentaryzacji.
• Nabycie umiejętności, które pozwolą sprawnie, rzetelnie i terminowo przeprowadzić inwentaryzację, a także uniknąć ewentualnych błędów.
• Uzyskanie wiedzy na temat klasyfikacji środków trwałych, terminów przeprowadzania, rozliczania oraz ewidencji różnic inwentaryzacji.
• Uzyskanie odpowiedzi na między innymi pytania:
- Jaka jest charakterystyka i podział majątku w placówkach oświatowych?
- Kto ponosi odpowiedzialność materialną za powierzone składniki majątkowe?
- W jakich terminach powinna zostać przeprowadzona inwentaryzacja w placówkach oświatowych?
- Jak w prawidłowy sposób przeprowadzić spis z natury i kto go powinien przeprowadzić?
- Jakie dokumenty są niezbędne do prawidłowego rozliczenia i udokumentowania inwentaryzacji w placówce oświatowej?
- Jak wykazać w poprawny sposób składniki majątkowe placówki oświatowej w księgach rachunkowych?

zwiń
rozwiń
Program

1. Aktualne przepisy prawne i obowiązkowe procedury wewnętrzne jednostki.
2. Charakterystyka i podział składników majątku.
3. Klasyfikacja środków trwałych.
4. Gospodarowanie składnikami majątku: zakup, przekazanie, przemieszczenie, otrzymanie, likwidacja.
5. Odpowiedzialność materialna za powierzone składniki majątku.
6. Terminy przeprowadzania inwentaryzacji.
7. Metody i formy inwentaryzacji.
8. Przygotowanie i przeprowadzenie spisu z natury.
9. Rozliczenie inwentaryzacji.
10. Ewidencja i rozliczenie powstałych różnic inwentaryzacyjnych.
11. Dokumentacja związana z inwentaryzacją.
12. Ujęcie składników majątku w księgach rachunkowych oraz sprawozdaniach finansowych.
13. Podsumowanie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy, główni księgowi palcówek oświatowych, osoby odpowiedzialne za prawidłowe przeprowadzenie, rozlicznie i udokumentowanie inwentaryzacji oraz ewidencję środków trwałych w Centrach Usług Wspólnych, Zespołach Ekonomiczno-Administracyjnych Szkół, Dzielnicowych Biurach Finansów Oświaty. W szkoleniu mogą brać udział zarówno osoby niemające doświadczenia, jak i pracownicy jednostek posiadający zaawansowaną wiedzę i umiejętności.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Główna Księgowa w Centrum Usług Wspólnych. Ekonomistka posiadająca kilkunastoletnie doświadczenie w obsłudze finansowo-księgowej placówek oświatowych. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Ekonomia oraz studia podyplomowe z zakresu rachunkowości. Z wyróżnieniem zdała egzaminy certyfikujące zawód księgowego. Prowadzi szkolenia z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej i finansowej, gospodarowania składnikami majątku, tworzenia procedur wewnętrznych oraz rozliczania podatku VAT.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Mariola Walkowicz
Specjalista ds. szkoleń i projektów
tel. 77 454 48 29
mariola.walkowicz@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 9 maja 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 16 maja  2025 r.