Przełom kadencji. Aktualne zagadnienia w bieżącej pracy i praktyczne rozwiązania. Abc funkcjonowania organu stanowiącego JST i biura rady

szkolenie w formule on-line
Przy zgłoszeniu do 4 marca 2024 r. cena: 399 PLN netto/os.
- Zagadnienia ogólne i przykładowe pytania, które będą przedmiotem analizy:
- Ramy prawne funkcjonowania organów JST: Gdzie jest granica samodzielności gminy w wykonywaniu jej zadań? Czy nadzór wyłącznie wojewody i w jakim zakresie?
- Wzajemna relacja organów gminy – organ stanowiący a wykonawczy: Który z organów jest ważniejszy? Jakie są główne zależności między nimi? kto reprezentuje JST na zewnątrz? Jak powinno wyglądać właściwe współdziałanie organów na przełomie kadencji?
- Status prawny radnego - podstawowe prawa i obowiązki: Jak i kiedy potrącać dietę radnemu? A co w sytuacji gdy jest dodatkowo sołtysem? A jak to robić w okresie końca kadencji i początku nowej?
- Organizacja rady i zadania biura rady i przykładowe pytania:
- Organizacja i zasady działania rady, rola i zadania przewodniczącego rady: Czy rola przewodniczącego ogranicza się tylko do organizacji pracy rady i prowadzenia obrad? Jakie należy podjąć końcowe działania w kadencji - podsumowanie pracy rady i komisji?
- Obsługa techniczno-organizacyjna rady przez biuro rady, relacje służbowe i współpraca z przewodniczącym rady: Czy przewodniczący lub radny może wydawać polecenia wszystkim pracownikom urzędu i jednostek? Co należy sprawdzić i jakich czynności dokonać, aby rozliczyć radnych i komisje na koniec kadencji?
- Właściwe przygotowanie sesji i komisji, współpraca przy przygotowaniu porządku obrad: Czy można jeszcze procedować w trybie zdalnym? Zawiadamianie elektroniczne radnych o sesji? Czy ostatnie sesje rady i komisji oraz pierwsze różnią się znacząco od tych “normalnych”?
- Sprawny przebiegi obrad rady: jakie są uprawnienia przewodniczącego w zakresie tzw. policji sesyjnej? Co w przypadku prób prowadzenia kampanii wyborczej przez osoby przebywające na sesji?
- Procedury w zakresie przeprowadzania głosowania nad uchwałami i innymi dokumentami rady: Udział w głosowaniu radnego, który ze względu na swój interes prawny podlegał wyłączeniu powoduje każdorazowo nieważność uchwały?
- Obowiązki dot. zapewnienia jawności i dostępności cyfrowej: jak skutecznie i tanio realizować obowiązkową transkrypcję nagrań z sesji? Na co zwrócić uwagę?
- Obieg dokumentów wpływających do rady, zasady naliczania i rozliczania diet radnych, rozliczanie delegacji służbowych, sporządzanie a zatwierdzanie protokołów z posiedzeń rady i komisji: Niezatwierdzony protokół – udostępniać? A co zrobić z protokołem ostatniej sesji, która będzie odbywać się końcem kwietnia br.?
- Funkcjonowanie komisji rady, zadania przewodniczących komisji i radnych: Czy komisje to organy gminy? Dwie czy więcej obligatoryjnych komisji rady? Czy jest wymagane sprawozdanie w związku z zakończeniem kadencji rady?
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Cena zawiera: udział w profesjonalnym szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe przekazane w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia. Dokonanie zgłoszenia na szkolenie jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem regulaminu szkoleń FRDL. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na trzy dni robocze przed terminem będzie równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za to szkolenie. Płatność należy uregulować przelewem po szkoleniu.
ZGŁOSZENIA:
Zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz umieszczony na stronie www.opole.frdl.pl do 20 marca 2024.
UWAGA! Przy zgłoszeniu na szkolenie do 4 marca 2024 r. cena: 399 PLN netto/os.
Radni, biuro rady